Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått meg nytt treningsprogram i dag og har noen spørsmål angående dette. Slik ser det ut:

Dag 1:

4x12 knebøy

3x12 benpress med høy benstilling

3x10 bulgarske utfall

3x15 leg extensions

3x15 leg curl

4x20 tåhev i smithmaskin

Dag 2:

3x12 nedtrekk smalt grep

3x15 roing

3x30 rygghev m/ egen kroppsvekt

3x15 front raise

3x15 skulderpress

3x12 arnoldpress

3x12 bicepscurl

Dag 3:

3x12 skråbenk

3x15 brystpress

3x12 triceps extensions med tau

3x12 triceps extensions med stang

3x(1min) planke

3x18 omvendt crunches

Dag 4:

Pause

Er det for mange repitisjoner på enkelte øvelser? Spesielt på knebøy?

Er det vits å ha benkpress OG skråbenk?

Har tidligere hatt tresplitt program, med bein på dag 1, overkropp på dag 2 og mage/rygg på dag 3. Har ikke hatt like mange øvelser, heller ikke så mange repitisjoner tidligere.

Håper dere kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17250-alt-for-mange-repssets/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier har en 2 splitt der jeg har underkropp(tirs fred)/overkropp(man tors).

Markløft??? btw?

Syns ikke det er noen vits i å ha mange sett på isolasjonene. 1-2 sett på isolasjoner. Og tricep extension 3x12 tau og samme med stang er galskap i min mening. Overtrent here I come.

2-3 oppvarmingssett på alle baseøvelser, gradvis oppover. 3x3-3x5 ish der du klarer disse rep, så ned litt.

for meg blir det på knebøy f.eks

10x60

10x80

5x10

2x120

2x130

3x150x3

15-20x110 (avhengig av hva jeg klarer den dagen)

Benk og rygg pleier jeg å varme opp med 2x10 av noe som gjør det litt varm, så 1 sett på middelvekt og 2 sett med 3-5 rep tungt og avslutter med 1-2 sett med høyrep (ikke til failure).

Håper dette hjelper, vet det ikke er eksakt svar på det du lurer på.

Ift benkpress skråbenk ville jeg heller kjørt benkpress og kabelflyes den ene dagen og hantellpress liggende og skrå neste gang du kjørte bryst. Funker fint for meg ihvertfall.

Lykke til!

Takk for svar Kjetil Larsen. God ide å prøve ut 5x5, da kan jeg gjøre det på alle baseøvelser. Enig med deg om tricep extension. Jeg har tidligere hatt 2x8 på disse, så lurer på om jeg fortsetter med det.

Jeg lurte litt på hvor markløften har blitt av jeg også. :p Kanskje jeg kan bytte ut leg curl, med strakmark?

Takk for svar Kjetil Larsen. God ide å prøve ut 5x5, da kan jeg gjøre det på alle baseøvelser. Enig med deg om tricep extension. Jeg har tidligere hatt 2x8 på disse, så lurer på om jeg fortsetter med det.

Jeg lurte litt på hvor markløften har blitt av jeg også. :p Kanskje jeg kan bytte ut leg curl, med strakmark?

Kan bytte på med curl og strak mark. 5x5 ekke jeg så fan av, greit å variere mellom høy og lavrep. Gi jern på baseøvelsene. Isolasjonene kan du se an... Føler du deg sterk og i god form, ta ett sett ekstra. Hvis ikke kan 1 sett holde. Til og med 0, til tider.

Annonse

Synes og det ble litt vel mange reps på det programmet der,men så trener ikke jeg for å bygge kropp,kan sikkert hende at mer erfarne bodybuildere vil få mer ut av det programmet der enn undertegnede.

Du kan finfint bytte leg curls med både konvensjonell mark og strakmark.

Selv synes jeg det funker best med å begynne å introdusere høy og lavrep når man først har fått brukt opp den verste runden med nybegynner-progresjon,men du må nesten bare lytte på kroppen og finne ut hva den liker best selv:)

Men; hvilke mål har du? og hvor mye løfter du(f.eks i de tre store) fra før av?

Dersom man er relativt ny i styrketrening kan man få anbefalt å kjøre med mange repetisjoner i starten. Både for å sikre lette vekter, slik at man kan gjennomføre teknikken korrekt, men også for å legge til rette for korrekt muskelstimuli/aktivisering. Etter en periode vil det være naturlig å øke vektene, og gå ned på repetisjonene.

Synes og det ble litt vel mange reps på det programmet der,men så trener ikke jeg for å bygge kropp,kan sikkert hende at mer erfarne bodybuildere vil få mer ut av det programmet der enn undertegnede.

Du kan finfint bytte leg curls med både konvensjonell mark og strakmark.

Selv synes jeg det funker best med å begynne å introdusere høy og lavrep når man først har fått brukt opp den verste runden med nybegynner-progresjon,men du må nesten bare lytte på kroppen og finne ut hva den liker best selv:)

Men; hvilke mål har du? og hvor mye løfter du(f.eks i de tre store) fra før av?

Jeg har som mål å få en trent og muskluløs kropp, og selvfølgelig bli sterkere da :rolleyes:

Per i dag tar jeg 60 kg i knebøy, 60 i markløft og 30 kg i benk (hvis det er dette du tenker på), og dette er tungt!

Synes jeg har hatt en god progresjon med det forrige programmet mitt (som var noenlunde likt, men med lavere reps), men føler det har stoppet opp litt nå. Jeg har nok kommet over nybegynner-progresjonen min, spesielt på bein, men kanskje ikke på overkropp (der er jeg ikke så sterk!).

Kan jo legge til at jeg er 170 høy og veier 60 kg. Vil gjerne klare å løfte litt mer snart!

Kjørte igjennom beinøkta i går, fikk ikke til 4 sett på mange av øvelsene, kjente at dette ble i det meste laget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...