Gjest Slettet Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Gutt/mann 22 år. 173/74 høy, veier ca 80-83kg(litt usikker da jeg ikke har vekt)! Ønsker å gå ned i fett% til sommeren(jupp ikke overraskende)! Ser for meg at et sted mellom 73-75kg er ideel vekt for meg, hvis mesteparten er fett! Planen er: Kjøre 2 split og ha 4styrkeøkter per uke! Splitten:Tung= 3x5 /5x5 mens hypertrofi er 3-4x 10-12 reps. A Tung bryst/rygg/biceps Markløft Nedtrekk/pulldown En arms roing Benkpress Flyes manualer Skråbenk Biceps Curl Manualer Hammer B Hypertrofi bein/skuldre/triceps Knebøy Leg Curl Utfall Militærpress Crossover bakside skuldre Fronthev Dips Smal benk C Hypertrofi bryst/rygg/biceps Benkpress Skråbenk flyes kabler Markløft Stående roing En arms roing Hammer Curl Biceps curl ez stang D tung bein/skuldre/triceps Militærpress Facepulls Fronthev Knebøy Goblet squat Leg Curl Dips Triceps pushdown Dagene vil nok variere litt: men vil ALLTID ha fokus på A:C benk/mark B-D: militærpress/knebøy Og deretter supplere med evt armer/ekstra øvelser! Matplan/kosthold: Ser for meg et proteininntak på 1,8-2,5g proteiner. Tenker at jeg skal holde meg på: 2200-2400kcal på treningsdager mellom 1800-2000kcal på treningsfrie dager. Det jeg tenker å gjøre ved siden av styrketrening og kosthold. Er at med tanke på at jeg sitter i ro stort sett hele dagen! Bortsett fra gå til/fra butikk og skole! Så tenker jeg i starten å få inn 1x 20minutter gåing i starten i uken. For å øke litt etterhvert! Med både joggeturer(når været tillater det) og evt intervall. Spørsmål fra meg til dere kritikere Er kcal inntak ok? Har tidligere vært på PSMF og hold meg lavt også. Noe som går fint. Men vil prøve å liggere høyere for å yte mer i hverdagen! Så hva som er "rett" kcal inntak for meg, aner jeg ikke! 2-split ok? Bør jeg ha mer kardio? PS: Beklager oversikt ang split her inne. Ble litt vanskelig å skrive bortover! Anny92 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17195-trening-og-vektnedgang-plan-kritikk-%C3%B8nskes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Ingen formeninger ang kostholdet eller treningen? hmmm.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17195-trening-og-vektnedgang-plan-kritikk-%C3%B8nskes/#findComment-658761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMHL Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Ingen formeninger ang kostholdet eller treningen? hmmm.. Vil ikke si jeg er den rette til å kommentere selve programmet du har da. Men angående matinntaket: Hold deg til 2000 kcal, om ikke mer, på treningfrie dager i så fall. Aldri gå under din BMR med unntak fra ekstremdietter som PSMF Og du har en basalforbrenning på omtrent 1900 kcal. La oss si at du legger deg på et moderat underskudd på 400-500 kcal. Det vil si rundt 2400-2500 de dagene du trener, og 2000-2100 kcal de dagene du ikke trener. Da ser det ut til at inntaket ditt er greit Dette er da basert på at du er i moderat aktivitet, omtrent 4-5 ganger i uka. Tenker du flere dager øker du kcal-inntaket! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17195-trening-og-vektnedgang-plan-kritikk-%C3%B8nskes/#findComment-658844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Vil ikke si jeg er den rette til å kommentere selve programmet du har da. Men angående matinntaket: Hold deg til 2000 kcal, om ikke mer, på treningfrie dager i så fall. Aldri gå under din BMR med unntak fra ekstremdietter som PSMF Og du har en basalforbrenning på omtrent 1900 kcal. La oss si at du legger deg på et moderat underskudd på 400-500 kcal. Det vil si rundt 2400-2500 de dagene du trener, og 2000-2100 kcal de dagene du ikke trener. Da ser det ut til at inntaket ditt er greit Dette er da basert på at du er i moderat aktivitet, omtrent 4-5 ganger i uka. Tenker du flere dager øker du kcal-inntaket! Jepp, var nok noe sånt jeg så for meg også! Så da er det ihvertfall 1 mening som sier at jeg er på rett sti på en måte! Takker for svar! TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17195-trening-og-vektnedgang-plan-kritikk-%C3%B8nskes/#findComment-658874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.