Gå til innhold

Trening og vektnedgang plan. Kritikk ønskes!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet

Gutt/mann 22 år. 173/74 høy, veier ca 80-83kg(litt usikker da jeg ikke har vekt)!

Ønsker å gå ned i fett% til sommeren(jupp ikke overraskende)!

Ser for meg at et sted mellom 73-75kg er ideel vekt for meg, hvis mesteparten er fett!

Planen er: Kjøre 2 split og ha 4styrkeøkter per uke!

Splitten:Tung= 3x5 /5x5 mens hypertrofi er 3-4x 10-12 reps.

A Tung bryst/rygg/biceps

Markløft

Nedtrekk/pulldown

En arms roing

Benkpress

Flyes manualer

Skråbenk

Biceps Curl Manualer

Hammer

B Hypertrofi bein/skuldre/triceps

Knebøy

Leg Curl

Utfall

Militærpress

Crossover bakside skuldre

Fronthev

Dips

Smal benk

C Hypertrofi bryst/rygg/biceps

Benkpress

Skråbenk

flyes kabler

Markløft

Stående roing

En arms roing

Hammer Curl

Biceps curl ez stang

D tung bein/skuldre/triceps

Militærpress

Facepulls

Fronthev

Knebøy

Goblet squat

Leg Curl

Dips

Triceps pushdown

Dagene vil nok variere litt: men vil ALLTID ha fokus på

A:C benk/mark

B-D: militærpress/knebøy

Og deretter supplere med evt armer/ekstra øvelser!

Matplan/kosthold:

Ser for meg et proteininntak på 1,8-2,5g proteiner.

Tenker at jeg skal holde meg på:

2200-2400kcal på treningsdager

mellom 1800-2000kcal på treningsfrie dager.

Det jeg tenker å gjøre ved siden av styrketrening og kosthold. Er at med tanke på at jeg sitter i ro stort sett hele dagen! Bortsett fra gå til/fra butikk og skole!

Så tenker jeg i starten å få inn 1x 20minutter gåing i starten i uken. For å øke litt etterhvert! Med både joggeturer(når været tillater det) og evt intervall.

Spørsmål fra meg til dere kritikere :D

Er kcal inntak ok? Har tidligere vært på PSMF og hold meg lavt også. Noe som går fint. Men vil prøve å liggere høyere for å yte mer i hverdagen! Så hva som er "rett" kcal inntak for meg, aner jeg ikke!

2-split ok? Bør jeg ha mer kardio?

PS: Beklager oversikt ang split her inne. Ble litt vanskelig å skrive bortover!

Fortsetter under...

Ingen formeninger ang kostholdet eller treningen? hmmm..

Vil ikke si jeg er den rette til å kommentere selve programmet du har da. Men angående matinntaket:

Hold deg til 2000 kcal, om ikke mer, på treningfrie dager i så fall. Aldri gå under din BMR med unntak fra ekstremdietter som PSMF :) Og du har en basalforbrenning på omtrent 1900 kcal.

La oss si at du legger deg på et moderat underskudd på 400-500 kcal. Det vil si rundt 2400-2500 de dagene du trener, og 2000-2100 kcal de dagene du ikke trener. Da ser det ut til at inntaket ditt er greit (y)

Dette er da basert på at du er i moderat aktivitet, omtrent 4-5 ganger i uka. Tenker du flere dager øker du kcal-inntaket!

Gjest Slettet
Vil ikke si jeg er den rette til å kommentere selve programmet du har da. Men angående matinntaket:

Hold deg til 2000 kcal, om ikke mer, på treningfrie dager i så fall. Aldri gå under din BMR med unntak fra ekstremdietter som PSMF :) Og du har en basalforbrenning på omtrent 1900 kcal.

La oss si at du legger deg på et moderat underskudd på 400-500 kcal. Det vil si rundt 2400-2500 de dagene du trener, og 2000-2100 kcal de dagene du ikke trener. Da ser det ut til at inntaket ditt er greit (y)

Dette er da basert på at du er i moderat aktivitet, omtrent 4-5 ganger i uka. Tenker du flere dager øker du kcal-inntaket!

Jepp, var nok noe sånt jeg så for meg også! Så da er det ihvertfall 1 mening som sier at jeg er på rett sti på en måte! Takker for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...