Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Logg hva du spiser diett.no, mylog.no f.eks.

- Ligg i kcal underskudd

- Finn treningsformer som du trives med for å ikke gå lei

- Legg inn en del styrke hvor fokuset er baseøvelser, tren tungt

- 1-2 kondisjonsøkter i uken

småting:

- lettbrus fremfor annen brus

- mindre brød/knekkebrød

- Fisk, kylling osv med grønnsaker

- La bilen stå, gå/sykle hvor enn du skal

Hvordan spiser du per dags dato, og høyde og vekten din? Alder? Kjønn?

Du sier du er nybegynner på trening, vil det si aldri trent før eller sitter du inne med litt basis kunnskap?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17141-nybegynner/#findComment-654313
Del på andre sider

- Ligg i kcal underskudd

småting:

- mindre brød/knekkebrød

Du sier du er nybegynner på trening, vil det si aldri trent før eller sitter du inne med litt basis kunnskap?

What she said (y)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17141-nybegynner/#findComment-654379
Del på andre sider

- Ligg i kcal underskudd

småting:

- mindre brød/knekkebrød

Tusen takk for svar.

Jeg har nettop begynt på treningsenter, går endel på spinning (3x uka)

og har hatt time med pt for å få "opplæring" på styrkeapparatene.

Jeg har kuttet ut brød,poteter, ris og pasta.

Men spiser rugsprø til frokost og kvelds, med kalkunpålegg.

Spier mye wook med svin/kylling/laks til middag.

Går en og annen nutriletbar hvis jeg ikke har tid til og lage noe mat.

Vekt, gubba... går det ann å sende privat melding her inne, jeg er livredd for å skrive det :o

Etter at jeg fikk mine to håpefulle har jeg vel latt det skure og gå, selvom den unskyldningen begynner å bli gammel, de er jo 5 og 7 nå :o

Nå er jeg veldig motivert, og har til nå gått ned 5 kilo på 5 uker.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17141-nybegynner/#findComment-655039
Del på andre sider

Går an å sende den i pm ja, men de fleste her inne er/har alltid vært fornøyd med egen vekt, det viktigste er ønsket om å forandre dette, ingen her biter seg særlig merke i hva du veier, feil forum for det :)

Prøv å legg inn flere styrkeøkter i uken, muskler forbrenner mer og hjelper også til å stramme opp kroppen. Se på øvelsesguidene på forumet her og prøv deg frem med frivekter og baseøvelser. Disse gir som oftest et større utbytte enn apparater. Mange lette øvelser som ikke krever apparater og som er veldig lette å lære seg. Til de litt mer vanskelige kan du sikker spørre på senteret om de kan hjelpe deg de første gangene :)

Nutrilettbar er ikke noe særlig, finnes mange andre alternativer som passer bar om du ikke har tid til å lage mat. Et alternativ mange begynner seg av er å lage dobbel opp av middag, lagre i bokser og spise det dagen etterpå. Lettvint og sunt.

Noe viktig å huske på når en begynner å skal ned i vekt er å slappe av, ikke gå lei for fort. Sette av en dag i uken og kos deg med litt sjokolade f.eks. eller en god usunn middag. Her får du motivasjon til å fortsette og går ikke lei på samme måte.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17141-nybegynner/#findComment-655234
Del på andre sider

Annonse

Går an å sende den i pm ja, men de fleste her inne er/har alltid vært fornøyd med egen vekt, det viktigste er ønsket om å forandre dette, ingen her biter seg særlig merke i hva du veier, feil forum for det :)

Prøv å legg inn flere styrkeøkter i uken, muskler forbrenner mer og hjelper også til å stramme opp kroppen. Se på øvelsesguidene på forumet her og prøv deg frem med frivekter og baseøvelser. Disse gir som oftest et større utbytte enn apparater. Mange lette øvelser som ikke krever apparater og som er veldig lette å lære seg. Til de litt mer vanskelige kan du sikker spørre på senteret om de kan hjelpe deg de første gangene :)

Nutrilettbar er ikke noe særlig, finnes mange andre alternativer som passer bar om du ikke har tid til å lage mat. Et alternativ mange begynner seg av er å lage dobbel opp av middag, lagre i bokser og spise det dagen etterpå. Lettvint og sunt.

Noe viktig å huske på når en begynner å skal ned i vekt er å slappe av, ikke gå lei for fort. Sette av en dag i uken og kos deg med litt sjokolade f.eks. eller en god usunn middag. Her får du motivasjon til å fortsette og går ikke lei på samme måte.

Ok, da skal jeg få hjelp til å legge opp mer styrketrening, Takk for at du tar deg tid til å svare meg ;)

Har prøvd å kose meg idag med en troika, men er lett å få veldig dårlig samvittighet, selvom jeg har vært veldig "flink" denne uka..

Jeg er 155 høy og 90 kilo(da har jeg gått ned 5) :(

Har alltid vært tung, det høres verre ute en det er, selvom det er ille :cry:

Hvor mange kalorier bør jeg ligge på, for å være på en sunn minus da??

Legger dere ut bilder av dere selv her?

Eller er det helst før/etter?? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17141-nybegynner/#findComment-655314
Del på andre sider

Fitnessbloggen kcal kalkulator

Vanskelig å regne ut hvor mye du burde ligge på, det krever noe tid hvor du bare prøver deg frem. Ligger du for høyt går du ikke ned, og da kan du prøve å kutte 100-200kcal til å se om du går ned på dette. Bare husk å gi det noen uker før du gjør neste justering. Om du derimot føler deg slapp og sliten så ville jeg ha gått opp i kcal. Det er viktig å ha energi til å fungere i hverdagen, få gode treningsøkter og finne en livsstil en kan trives med å holde med på i lang tid fremover. Ikke se på dette som en kort diett, men mer som en start på en langvarig forandring :) Begynn med 1800 kcal daglig kanskje?

5kg er en god start, så skal du nok se flere kiloer følger da du kommer inn i gode spise og treningsvaner :)

Jeg har lagt ut bilder blant annet på loggbok, andre legger ut bilde av hvordan de er nå for å få ekstra hjelp. Et øye utenfra vurderer ofte bedre enn en selv gjør da det kommer til egen kropp. Du kan jo alltids lage loggbok og logge økter, mat og fremgang (målebånd, kast vekta!) - og om du føler deg komfortabel, post et bilde av deg fra dags dato i første post, gå tilbake om 3-4 måneder å se på de nye bildene fra da sammenlignet med de i første post, det er som regel en enorm motivasjon :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17141-nybegynner/#findComment-655405
Del på andre sider

er i akurat samme sitvasjon.

har allt for høy BMI og har vaskeligheta me og tenke utafør boksen før å spise sunt.

er det noen som kan hjelpe meg med og lage matplan før ei frem over?

og det verste er at i en alder av 18 år fant æ ut av at æ ikke tåle melk, pga av det har æ klart og kutte ut nesten allt av gosaker men det er rett og slett for at æ ikke tør å spis det...

men eller spis æ allt e gla i mat å elske å lage det, men håpe nån kan hjelpe mæ ! :))

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17141-nybegynner/#findComment-655415
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...