Gå til innhold

Prolaps, Dårlig mobilitet, Tøye nevretråder?


notyr

Anbefalte innlegg

Hei jeg fikk prolaps for 5-6 år siden i korsryggen ved S1 skiven trur jeg det var.

Jeg har heldigvis blitt bedre nå i det siste, men sliter enda veldig med mobiliteten i høyrebenet

Vist jeg sitter på en stol så kan jeg ikke heve høyrebenet halvparten så høyt som venstrebenet mitt uten at jeg får store smerter i korsyggen og nedover baksiden av låret. Det samme skjer når jeg gjør slump test ( The Slump Test )

Det jeg lurer på er om det hjelper å tøye og strekke på nevretrådene? er det farlig?kan jeg i det verste tilfellet ende opp med å slite dem av?

Og er det muligt at jeg får bedre mobilitet uten å måtte operere prolapsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei jeg fikk prolaps for 5-6 år siden i korsryggen ved S1 skiven trur jeg det var.

Jeg har heldigvis blitt bedre nå i det siste, men sliter enda veldig med mobiliteten i høyrebenet

Vist jeg sitter på en stol så kan jeg ikke heve høyrebenet halvparten så høyt som venstrebenet mitt uten at jeg får store smerter i korsyggen og nedover baksiden av låret. Det samme skjer når jeg gjør slump test ( The Slump Test )

Det jeg lurer på er om det hjelper å tøye og strekke på nevretrådene? er det farlig?kan jeg i det verste tilfellet ende opp med å slite dem av?

Og er det muligt at jeg får bedre mobilitet uten å måtte operere prolapsen?

Det er ikke mobiliteten i beinet som sådan som er dårlig, heller at øvelsene du beskriver trekker i nervevevet som igjen gir utstrålende smerter om nerve har dårlig plass et sted i forløpet. Både McKenzieøvelser, piriformistøyingr/triggerpunktsbehandling og nervemobiliseringer kan hjelpe, men en rygg med såpass mye plager som du har synes jeg skal undersøkes profesjonelt før man iverksetter så mye tiltak. Trolig kan du gjøre det meste selv med rett veiledning.

Og avslutningsvis: nei, du har ikke sjans til å rive av nervene dine og de aller fleste blir bra av prolaps uten operasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...