Gå til innhold

Hjelp til kosthold/diett! Starter i morra...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal gå ned i vekt og har lest masse her på forumet om dette, jeg har lært litt og funnet masse tips. Jeg trenger alikavel hjelp til å sette dette sammen til et fornuftig kosthold.

Litt informasjon om utgangspunktet:

Mann, 29 år, 118kg tung og 185 på strømpelesten.

- basalforbrenning 2200 (fitnessbloggens kalorikalkulator) , kaloriforbruk med forventet aktivitet er 3400. Da har jeg valgt moderat aktiv.

- Fettprosent på 23,5 ifølge fettprosent.no

- Kommer til å trene styrke 3 dager i uken, begynner på fitnessbloggen.no sitt nybegynner program imorgen. Jeg vil i tillegg trene kondisjon 2-3 dager i uken. Jeg jobber som tømrer og har således en fysisk krevende jobb noen dager ihvertfall.

Ting jeg lurer på er

- Er det lønnsomt å ta kreatin under vektnedgang og hvilken effekt vil dette ha?

- Er det lønnsomt å bruke bcaa under vektnedgang og hvilken effekt vil dette ha?

-Er det lønnsomt å ta zma undervektnedgang og hvilken effekt vil dette ha?

- Makrofordeling, hva vil være lønnsomt for meg? skal jeg også satse på 2g/ønsket kroppsvekt me protein?

- Hvor mye fett burde jeg innta i forhold til in vekt og fettprosent?

- Kan jeg kutte godt ned på karbohydrater eller vil dette ha en negativ effekt? Har en følelse av at kroppen min ELSKER karbohydrater og har selv tro på å kutte ned på de, dog ikke ned på lavkarbonivå

- Jeg har lest litt om periodisk faste, vil dette lønne seg for meg og hvordan gjennomfører man det i praksis

- Er det noe annet type kosttilskudd jeg må/burde ha under vektnedgang?

- Jeg bruker whey 80 proteinpulver, er dette et bra pulver under vektnedgang?

HERREGUD, detta blei sinnsykt mye og drygt.. Hvis du kan ta deg tid til å svare på et av spørsmålene etv. komme med andre tips setter jeg stor pris på det!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17094-hjelp-til-kostholddiett-starter-i-morra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Kreatin vil gjøre sånn at noen blir bloatet og du vil sannsynligvis gå opp i vekt(vann) fort.

2. Du trenger ikke BCAA, får nok av BCAA gjennom prottis.

3. De som har brukt zma har opplevd dypere søvn. Restitusjonsvis så tror jeg ikke det har noe å si.

4. Få i deg nok essensielt fett og rundt 1,6g-2g protein pr kg, også kan du spise karbs for å dekke resten.

5. Minimum 20-35g fett per dag.

6.Ja du kan kutte ned på karbohydrater, men da må du spise mer fett/proteiner for å nå kaloriinntaket ditt.

7. Søk på google etter "periodisk faste fitnessbloggen" så får du informasjon.

8. omega 3 og multivitaminer.

9. Ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...