Roppe84 Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hei! Jeg skal gå ned i vekt og har lest masse her på forumet om dette, jeg har lært litt og funnet masse tips. Jeg trenger alikavel hjelp til å sette dette sammen til et fornuftig kosthold. Litt informasjon om utgangspunktet: Mann, 29 år, 118kg tung og 185 på strømpelesten. - basalforbrenning 2200 (fitnessbloggens kalorikalkulator) , kaloriforbruk med forventet aktivitet er 3400. Da har jeg valgt moderat aktiv. - Fettprosent på 23,5 ifølge fettprosent.no - Kommer til å trene styrke 3 dager i uken, begynner på fitnessbloggen.no sitt nybegynner program imorgen. Jeg vil i tillegg trene kondisjon 2-3 dager i uken. Jeg jobber som tømrer og har således en fysisk krevende jobb noen dager ihvertfall. Ting jeg lurer på er - Er det lønnsomt å ta kreatin under vektnedgang og hvilken effekt vil dette ha? - Er det lønnsomt å bruke bcaa under vektnedgang og hvilken effekt vil dette ha? -Er det lønnsomt å ta zma undervektnedgang og hvilken effekt vil dette ha? - Makrofordeling, hva vil være lønnsomt for meg? skal jeg også satse på 2g/ønsket kroppsvekt me protein? - Hvor mye fett burde jeg innta i forhold til in vekt og fettprosent? - Kan jeg kutte godt ned på karbohydrater eller vil dette ha en negativ effekt? Har en følelse av at kroppen min ELSKER karbohydrater og har selv tro på å kutte ned på de, dog ikke ned på lavkarbonivå - Jeg har lest litt om periodisk faste, vil dette lønne seg for meg og hvordan gjennomfører man det i praksis - Er det noe annet type kosttilskudd jeg må/burde ha under vektnedgang? - Jeg bruker whey 80 proteinpulver, er dette et bra pulver under vektnedgang? HERREGUD, detta blei sinnsykt mye og drygt.. Hvis du kan ta deg tid til å svare på et av spørsmålene etv. komme med andre tips setter jeg stor pris på det! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17094-hjelp-til-kostholddiett-starter-i-morra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…