Roppe84 Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hei! Jeg skal gå ned i vekt og har lest masse her på forumet om dette, jeg har lært litt og funnet masse tips. Jeg trenger alikavel hjelp til å sette dette sammen til et fornuftig kosthold. Litt informasjon om utgangspunktet: Mann, 29 år, 118kg tung og 185 på strømpelesten. - basalforbrenning 2200 (fitnessbloggens kalorikalkulator) , kaloriforbruk med forventet aktivitet er 3400. Da har jeg valgt moderat aktiv. - Fettprosent på 23,5 ifølge fettprosent.no - Kommer til å trene styrke 3 dager i uken, begynner på fitnessbloggen.no sitt nybegynner program imorgen. Jeg vil i tillegg trene kondisjon 2-3 dager i uken. Jeg jobber som tømrer og har således en fysisk krevende jobb noen dager ihvertfall. Ting jeg lurer på er - Er det lønnsomt å ta kreatin under vektnedgang og hvilken effekt vil dette ha? - Er det lønnsomt å bruke bcaa under vektnedgang og hvilken effekt vil dette ha? -Er det lønnsomt å ta zma undervektnedgang og hvilken effekt vil dette ha? - Makrofordeling, hva vil være lønnsomt for meg? skal jeg også satse på 2g/ønsket kroppsvekt me protein? - Hvor mye fett burde jeg innta i forhold til in vekt og fettprosent? - Kan jeg kutte godt ned på karbohydrater eller vil dette ha en negativ effekt? Har en følelse av at kroppen min ELSKER karbohydrater og har selv tro på å kutte ned på de, dog ikke ned på lavkarbonivå - Jeg har lest litt om periodisk faste, vil dette lønne seg for meg og hvordan gjennomfører man det i praksis - Er det noe annet type kosttilskudd jeg må/burde ha under vektnedgang? - Jeg bruker whey 80 proteinpulver, er dette et bra pulver under vektnedgang? HERREGUD, detta blei sinnsykt mye og drygt.. Hvis du kan ta deg tid til å svare på et av spørsmålene etv. komme med andre tips setter jeg stor pris på det! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17094-hjelp-til-kostholddiett-starter-i-morra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 1. Kreatin vil gjøre sånn at noen blir bloatet og du vil sannsynligvis gå opp i vekt(vann) fort. 2. Du trenger ikke BCAA, får nok av BCAA gjennom prottis. 3. De som har brukt zma har opplevd dypere søvn. Restitusjonsvis så tror jeg ikke det har noe å si. 4. Få i deg nok essensielt fett og rundt 1,6g-2g protein pr kg, også kan du spise karbs for å dekke resten. 5. Minimum 20-35g fett per dag. 6.Ja du kan kutte ned på karbohydrater, men da må du spise mer fett/proteiner for å nå kaloriinntaket ditt. 7. Søk på google etter "periodisk faste fitnessbloggen" så får du informasjon. 8. omega 3 og multivitaminer. 9. Ja. melis1988 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17094-hjelp-til-kostholddiett-starter-i-morra/#findComment-652420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.