Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det finnes jo en hel haug med vitamintilskudd der ute, ta multivitaminer som eksempel. Noen av disse man kan kjøpe finnes jo også som tygge-/sugetabletter, eks vitaplex multivitamin og vitaminbjørner. Og da er mitt spørsmål: hvordan er opptaket av disse vitaminene? Jeg kan nesten se for meg at man tygger/suger på de, og så vil det "ødelegges" så snart det kommer ned i magesekken pga den sterke magesyren. Det er jo i tynntarmen at næringsstoffer absorberes. Blir det faktisk tatt opp noe, eller går det meste bare "rett gjennom"? Noen som vet? :)

Fortsetter under...

Bjørnene funker de,men det er jo ikke akkurat høye doser av hvert vitamin,feks må vi ha et vitamin for opptak av en annen osv. Men hvis du liker de så kjørpå,de er gode:P kan men fordel ta ekstra vit c og magnesium spør du meg da:)

Det blir vel som med alt det. Alt er best fra den naturlige kilden, og hvis man kan få det i seg på den naturlige måten, er jo det supert. Utover det finnes det mye der ute som du sier, men det er nå bedre å ta et tilskudd, enn å ikke gjøre det mener nå jeg. Selv bruker jeg et multivitamin tilskudd, omega 3 og cal.mag. Da vet jeg at jeg er dekket for den dagen ;) hehe

Det blir vel som med alt det. Alt er best fra den naturlige kilden, og hvis man kan få det i seg på den naturlige måten, er jo det supert. Utover det finnes det mye der ute som du sier, men det er nå bedre å ta et tilskudd, enn å ikke gjøre det mener nå jeg. Selv bruker jeg et multivitamin tilskudd, omega 3 og cal.mag. Da vet jeg at jeg er dekket for den dagen ;) hehe

veldig bra valg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...