Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Litt info før jeg kommer til spørsmålet ang kosttilskudd - i form av proteiner!

Jeg er 90kg og 1.76 høy og startet med styrketrening seriøst nå i januar 2013. Kjører trening annenhver dag med et fullkropps program. Dagene hvor jeg har pause fra trening kjører jeg ofte på med fjellturer eller intervaller...

ANYWAYS.. Jeg får i meg ganske rikelig med proteiner i kosten min fra før, men har allikevel investert i proteinpulver. Jeg lurer på hvordan folk gjør det / anbefaler efter trening.. Om jeg skal hjem å ha et måltid med 50g proteiner fra kylling,, trenger jeg da mose på med en proteinshake?! og noen som vet hva MAX opptak på proteiner er pr måltid?!

Håper denne kom litt i retteste laget da...

KevinJames ouT!

Ty

Fortsetter under...

Du trenger ikke å ta en shake etter trening om du likevel skal rett hjem og spise.

Hvorvidt du har behov for proteintilskudd avhenger av det øvrige kostholdet ditt, men det høres for meg ut som om du ikke har noe problem med å dekke behovet med det du spiser til vanlig. Du kan gjøre som meg, ha shaken stående til de dagene du har det ekstra travelt, har lange arbeidsdager/skoledager eller lignende der det er tungvindt å ha med noe annet.

Og du trenger ikke å tenke på noe max antall gram protein som tas opp i løpet av et måltid. Kort fortalt: Proteinet vil komme til sitt nytte på et vis i kroppen uansett om du spiser 20 eller 120g protein i et og samme måltid. Dersom det hadde vært en grense, hvordan skulle man da definert et måltid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...