Cora Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hei! Har bare lyst til å komme med et innspill: Det er etter min vurdering ikke så gunstig med et diskusjonsforum direkte myntet på folk som lever med en SF; jeg støtter de synspunkter som tidligere er fremkommet i tråden og FBs generelle bestemmelser. Det jeg imidlertid tenker på er alle de medlemmene som åpenbart vaker rundt i grenseland, og for så vidt også folk som har hatt / er på vei ut fra en SF (som er kommet langt i en tilfriskningsprosess). Dette er folk som kanskje vil være svært motivert, og dermed mottakelig i forhold til å ta til seg kunnskap om hvorfor riktig og tilstrekkelig mat er et must. Jeg merker selv at noe av det som motiverer meg til å ”gi jernet” er å lese innlegg, råd, artikler mv om hvor viktig det er å gi kroppen nok mat og passelig med trening. Ikke minst er artikler som fremhever at folk som spiser mindre enn minst og trener mer enn de bør, uten å få noe som helst fremgang, noe som kan gi et ekstra spark i riktig retning. Kunnskap om hva som skjer i en kropp er gull verdt; vel og merke for de som er friske og mottakelige. Ikke alle på forumet kan nok om dette til å videreformidle råd, men det er lagt ut noen gode artikler her som har vært oppklarende og inspirerende. Håper virkelig det er flere slike i vente i fremtiden også Har også lyst til å si at det er mange medlemmer som gir gode råd til folk som spør om vektnedgang/hvorfor de ikke går ned/hvorfor de blir svakere mv, og det er råd som ofte går ut på å spise litt mer og kanskje trene litt mindre. Det jeg også har funnet ut er at jeg blir veldig inspirert og motivert når jeg leser logger som er skrevet av medlemmer som spiser godt, og blir sterkere og sterkere. Mange legger også ut fristende oppskrifter/matbilder. Ble visst langt dette; men kort oppsummert: I den grad det er folk på forumet med SF tror jeg kanskje det er flere med et ”grenseproblem” enn det er folk som lider av alvorlig SF. Jeg ser for meg at disse kan få et bedre forhold til mat, kropp og ansvar for egen helse ved å få kunnskap som støtter teorien om at man må spise nok for å få kroppen ”til å virke”. Men – de med en alvorlig SF vil neppe klare å stole nok på disse rådene til å følge dem; de trenger hjelp fra andre steder enn internett. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16964-spiseforstyrrelser-p%C3%A5-forumet-n%C3%A5r-kan-det-diskuteres/page/3/#findComment-648830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.