TEW Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Tenkte jeg skulle legge ut en oppskrift på lavkarbo pizza. Jeg har iløpet av de 16-17 månedene jeg har levd på en ketogen diett prøvd mye kreative forslag og oppskrifter noe vellykket, og andre mindre vellykket. Pizzabunn av blomkål er vel en av de mindre vellykkede for min del, dette er en av de mer vellykkede, og min favoritt. Rask og lettvin lavkarbo pizzabunn. Dette er til en liten pizza, dobler man alt får man en vanlig stor. 1 egg. 1/2 dl Bakemiks/egnet proteinpulver. * 1 spiseskje fiberfin 1/2 dl vann 30 g revet ost(Norvegia) 1 ts oregano 1 klype salt 1/2 ts bakepulver En spiseskje med smør setter god smak på bunnen, men er ikke et must. *Jeg bruker akkurat nå «Ketolyse bakemiks». Det er melkeprotein og hvetegluten, men andre kan også bukes. Miks sammen og stek i stekepanne (22-28 cm) til den har fått en fast konsistens og begynner å få litt farge. Kan gjerne stekes på begge sider, men ikke nødvendig. Da den skal inn i ovnen etterpå. lager man en dobbel, så må man bruke en pizzaform og steke i ovn, hvis man ikke har en ekstra stor stekepanne da Sett til side og benytt varmen på plata til å lage super enkel og god pizzasaus. Pizzasaus - Enkel og kjempegod Det finnes mange spennende pizzasauser, men det er ikke noe vits i å ha i masse spennende ingredienser hvis man klarer å lokke frem den gode smaken i grunnsausen. En enkel måtte og komme i gang med en god pizzasaus er å kjøpe en boks ferdig hakkede tomater, gjerne ferdig krydret, med hvitløk, oregano og basilikum. Ofte så er smaken bedre en på tomater som har ligget lenge på vinterlager. Jeg bruker en stavmikser og finhakker tomatene til en litt finere konsistens, tilsetter, 2 -3 spiseskjeer olivenolje 1 ts salt 1 ts kvernet pepperblanding Har du en sausepanne så er det best, men en stor kjele eller stekepanne kan også brukes. Sett pannen på middels varme (6 på min komfyr), ha i tomatene. Målet nå er å redusere sausen til om lag halvparten, når sausen begynner å få en skikkelig mørk rød farge, og nesten begynner å feste seg til bunnen av pannen er den klar. Smak på den, den skal nå være full av smak og naturlig søt. Uten hverken sukker, mais eller potetstivelse, som enkelte «artige »posesauser inneholder. Smør på Pizzabunnen og fyll opp med din favoritt ost og tilbehør. Ofte så er det enkle det beste, så jeg lager ofte en Margarita – pizza med kun ost, basilikum og oregano. Stek på 225-250 grader til osten og toppingen har den konsistensen du liker. Enjoy! Ferdig bunn til høyre, saus putrende til venstre. Her er sausen redusert til omtrent halvparten, full av smak og naturlig søt. Mmm, smeltet ost... Mads, Kristin Charm, inamarl3n og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16902-lavkarbo-pizza-%E2%80%93-bunn-og-tomatsaus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Ser etter oppskrift på ketolysepizza så denne var jo fin:) Men vet du hvor mange karbohydrater det er i denne+? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16902-lavkarbo-pizza-%E2%80%93-bunn-og-tomatsaus/#findComment-823597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TEW Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 I bunnen er det ca 5 - 6 g totalt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16902-lavkarbo-pizza-%E2%80%93-bunn-og-tomatsaus/#findComment-823903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Siden jeg ikke blander kjøttet i sausen alltid bruker jeg en annen metode for å få den tykk og god. Jeg kjører en eller to hele løk i blender for å lage grøt at dem og freser det i panna for å få ut den skarpe smaken. Så freser jeg et par spiseskjeer tomatpuree sammen med løken og heller så på et glass med hakkede tomater (eldorado - som regel med hvitløk og basillikum), noen soltørkede tomater om jeg har, og masse krydder. En teskje sukker gjør mye for sausen også, og liker man litt mer fylde i smaken passer det med en liten skvett rødvin. Så lar jeg det putre på ovnen til det omtrent er like tykt som tomatpuree, noe som gjerne tar et par timer. Siste tilsmaking med krydder og så smører jeg det utover pizzabunnen. Blir skikkelig godt! Samme fremgangsmåte for tomatsaus, bare ikke få den så tykk. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16902-lavkarbo-pizza-%E2%80%93-bunn-og-tomatsaus/#findComment-829569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.