Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nå trent fitnessbloggens treningsprogram for nybegynnere om som ser slik ut :

Beinpress 3 4-8

Benkpress 3 4-8

Sittende roing 3 4-8

Arnoldpress 3 4-8

Nedtrekk foran 2 6-10

Ez-bar curl 2 6-10

Pushdown 2 6-10

Planke 3 Maks tid

Føler meg klar til gå videre å starte med et 2-slitt program. Så litt på dette La deg inspirere av disse treningsprogrammene - Fitnessbloggen men likte ikke det så godt. Så prøvde å sette sammen mitt eget:

1. Rygg/Mage:

- Sittende roing

- Nedtrekk foran

- Ryggvipp

- Sidehev

- 3 ulike mageøvelser

2. Resten:

- Knebøy

- Utfall

- Benpress

- Arnoldpress

- Ez-bar curl

- Pushdown

- Franskpress

Er dette noe som dere vil anbefale? Eller er jeg totalt på ville veier? :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16670-fra-nybegynner-til-2-splitt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar det er utelukket å gå over til et fullkroppsprogram?

Det er det jeg har trent til nå, men føler ikke jeg får med meg alle øvelsene jeg vil. Det blir litt begrenset om du skjønner. Så tenkte jeg kunne dele det programmet og legge til de øvelsene jeg vil ha i tillegg. Men har som sagt ikke peiling :p

Annonse

Det er det jeg har trent til nå, men føler ikke jeg får med meg alle øvelsene jeg vil. Det blir litt begrenset om du skjønner. Så tenkte jeg kunne dele det programmet og legge til de øvelsene jeg vil ha i tillegg. Men har som sagt ikke peiling :p

Hmm, hva slags øvelser er du ute etter å drive med da? hvilke mål har du?

fettprosenten er mer et spørsmål om å spise riktig enn trening, er mye lettere å kutte ned på inntaket,enn å øke forbruket.

Hva med f.eks Starting Strength? Her er det knebøy 3x i uka , øvelse for triceps like ofte, masse masse arbeid for kjernemuskulaturen, og plenty av muligheter for mestringsfølelse og awesomehet?

Gjest GuJunPyo

Er enig med Aurelius. Hvis du vil bygge muskler bør du starte med starting strength for å bygge et grunnlag for styrke. Og et år etter du har kjørt det så bør du kjøre byggeprogrammer, Myoreps f.eks eller et to splitt program som X-Size. Du kan alltids starte med å kjøre byggeprogrammer, men jeg synes det er bedre å bygge ordentlig styrke i et år før du går over til et bygge program. Er mye bedre uansett får da løfter du tyngre vekter med høyere reps enn du ville ha gjort uten å ha gjort et styrke program og da ender du opp med mer muskler. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...