Gå til innhold

Deffing på lavt nivå


Matba

Anbefalte innlegg

Det er ikke ikke alltid like lett å holde tunga rett i munnen :p Men da skal jeg nok passe på med nøtter, jeg er bare fryktelig glad i å ha det i havregrøten om morningen. Men da skal jeg prøve å ha litt kontroll over det hele, og telle litt mer. Linfrø ser jeg også er veldig fettrikt med 76 % fett, men med noe mindre karbo. mhmm, jeg har fortsatt ikke helt funnet det ideale frokostalternativet kjenner jeg. jeg satt å fant oppskrifter på proteinpannekaker isted, samt har sendt franskmennene ut på leting etter cottage cheese så får vi se hva det blir :)

Hørt av en spesialist på radioen, så vær gjerne kilde kritisk, men det som ble sagt var at for nøtter gjelder også fem om dagen regelen. Andre sier en håndfull nøtter om dagen er bra. Noe av poenget er at dette sunne fetet kan hjelpe deg å ikke gå opp i vekt.

Grehlin kan du finne info om ved å søke på nett. Det er ett hormon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk der var det noen som forstod meg. Det går absolutt fremover i nedgangen av matinntak, men jeg har fortsatt mye å jobbe med. Hva er pyy og grehlin?

Sult og metthetshormoner. Selv blir jeg aldri spesielt sulten og aldri spesielt mett. Sier seg selv at man da rett å slett må lære seg hva som er riktig mengde mat. Bare det å forstå det betyr at mye allerede er gjort (y)

Det er lett å være litt ovenpå når man selv blir mett av ett eple og ikke forstår at andre kan starte på pizza nummer to uten å kjenne det. Naturen er ikke slik at alle har like lett for å regulere matinntak, man må bare lære å leve med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sult og metthetshormoner. Selv blir jeg aldri spesielt sulten og aldri spesielt mett. Sier seg selv at man da rett å slett må lære seg hva som er riktig mengde mat. Bare det å forstå det betyr at mye allerede er gjort (y)

Det er lett å være litt ovenpå når man selv blir mett av ett eple og ikke forstår at andre kan starte på pizza nummer to uten å kjenne det. Naturen er ikke slik at alle har like lett for å regulere matinntak, man må bare lære å leve med det!

Nå gav det litt mer mening :) jeg leste litt om det også, og det virker som det kan reguleres etter tid. altså det er ikke noe man er født med, men kan regulere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...