Gå til innhold

Smerter i håndledd


Lisa91

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at jeg startet med cheerleading i begynnelsen av september har jeg hatt problemer med håndleddet. På en av de første treningene skjedde det noe feil i ett av løftene så all vekten ble lagt på meg og min arm. Etter det hadde jeg vel konstant vondt i rundt to uker før det gikk over, men det kom tilbake igjen ved de neste treningene.

På grunn av tidsklemme måtte jeg desverre slutte, men per dags dato kan jeg omtrent ikke ta øvelser som f.eks. sidehev og dips uten at det gjør vondt. Klarer kun omtrent ett sett før jeg må gi meg. Merker ellers ingenting i hverdagen eller ved andre øvelser, er kun under utførelsen av disse.. Noe som er veldig kjedelig ettersom jeg liker de så godt :(

Smerten er rundt 'kulen' på utsiden av håndleddet, om jeg kan si det på den måten. Noen ide om hva jeg burde gjøre? Har ikke helt troen på at det skal gå over av seg selv ettersom det har vedvart siden sept. og jeg i tillegg har utelatt øvelsene i lengre perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å gi gode tips her, vi snakker tross alt om et område med et tosifret antall bein, leddforbindelser og sener som alle kan være årsaken til smertene, i tillegg kommer ganglioner, bruskskiver og leddbånd. Å bruke håndleddstøtter eller tape kan gjøre at du kan trene lettere, men det blir jo bare å kamuflere problemet. Jeg ville dratt til noen som kan undersøke håndleddet ditt og se om man kan si mer spesifikt hva problemet ligger i og om det eventuelt trengs noe billeddiagnostikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...