Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg forsøkte å søke, men fant ikke noe relevant ...

Jeg har hatt problemer med å komme dypt nok ned og med å utvikle god kraft gjennom hælen i knebøyen min. I stedet har jeg havnet frempå og følt jeg har løftet mye med fremre delen av foten. Den siste økte plasserte jeg imidlertid to små vekter av 1,25 kg-typen under begge hæler. og jeg følte dette gikk mye bedre. Spørsmålet er nå om dette er en grei løsning, eller om jeg på død og liv må tøye og bøye for å få til et ordentlig løft uten oppbygning. Siden mange bruker oppbygde, spesialtilpassede sko for formålet, er det helt greit? Tror i hvert fall det vil ta meg tid å tøye meg til en god form, ettersom jeg er stiv som en stokk ...

Fortsetter under...

Gjest johnmf94

Vektløftersko er like mye juks som fotballsko, joggesko osv.. :)

Kjøp vektløftersko dersom du vil, men husk også tøying og skumrulle... Jeg kjøpte vektløftersko men idag klarer jeg å gå dypt uten dem, men synes det er mye mer behagelig med sko.

Det er også foretrukket å starte en økt med dynamisk oppvarming fremfor 10minutter på tredemølla. Personlig blir jeg lei og demotivert av tredemølla, og er neppe den eneste!

Nå er jeg i utgangspunktet litt avvisende til å kjøpe et helt eget skopar bare for å gjøre knebøyen min litt bedre, så det jeg tenkte på var om det er helt greit å bygge opp med et par vekter under hælen. Jeg jogger en kilomoeter eller to på mølla som oppvarming, men forsøker å bøye og tøye litt etter det. Denne delen kan sikkert bli bedre, men jeg ser ikke helt for meg at jeg blir kjempemyk med det første uansett. Jeg er som sagt stiv som en stokk, og tror ikke at knebøyen blir veldig bra på frihånd som med det aller første ...

qqq: Men se så langt frem han går med knærne. Aner også en krumning i ryggen. :)

Men ok, jeg tolker det i hvert fall det som et slags ja fra deg, selv om det faktum at en eller annen stor kar gjør det ikke betyr at det er kjempesmart. Jeg skal aldri konkurrere innen dette, så godkjent teknikk er irrelevant for meg, det er skadepotensiale og effekt som står i fokus.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...