Sondre Aalbotsjord Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Takk igjen folkens Virker jo uansett som om Knebøy, markløft, militærpress, chinups, benkpress, tåhev burde være som en basis i programmet mitt, når det får så mye skryt. Fatter ikke at jeg ikke har trent det før. - Militærpress og skulderpress er samme greia er det ikke? Så legge inn noen ekstra øvelser på armer hvis jeg føler for det. Virker jo som det å trene magen uansett er bortkastet da jeg ikke har behov for å bli "ripped" nå uansett. Får høre i morgen, om noen kunne vist meg teknikken ihvertfall. Har sett en del videoer, men en ting er jo å gjøre det når du står der Nå skal jeg slutte å mase, men lærer så mye militærpress er stående med stang, skulderpress er sittende med stang eller manualer Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16462-ny-forumbruker-vil-gjerne-ha-noen-tips-til-kostholdsplan-kommentarer-etc/page/2/#findComment-631931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikhoe Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Helt til slutt, siden dette egentlig var en kostholdsplan, så er det bare å kommentere den og Frokost 1,5 dl havegryn 1 dl melk 45g protein shake (i vann) Mineral tabletter Super omega Vitamin tabletter 0945: 1 banan 1200: Trening, tok kreatin 15-30 min før trening 1345: Trening slutt, 25g protein, 70g carbo fuel, en banan 15:00 250 g naturell laks, salat 18:00 300 g kylling, 1 egg, 2 eggehviter, salat med cottage cheese 23:00 45g protein shake (i vann) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16462-ny-forumbruker-vil-gjerne-ha-noen-tips-til-kostholdsplan-kommentarer-etc/page/2/#findComment-631954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Det ene programmet var det en sånn veileder som har laget. Det jeg gjorde i dag, er ikke det jeg vanligvis trener, men det var stappfullt, og igjen, manuelle øvelser som knebøy og markløft, skulle jeg gjerne hatt noen med meg. Benkpress tok jeg. Hva slags tilleggsøvelser er det her du snakker om. Mener du da fks å ta Knebøy, markløft, skulderpress,benkpress og chinups og evt militærpress hver dag? Og så legge inn biceps etc Tar ikke offence, derfor jeg er her Ikke hver dag. annenhver dag. Men du har noe som heter frekvenstrening, men jeg er usikker på om en nybegynner burde kjøre det. Kanskje Konstantinovs som har litt kunnskap om dette kan komme med noen innspill? Når jeg sier tilleggsøvelser så kan det f.eks være bicepscurls om du mener armene dine er for småe, eller tåhev om du vil få store legger Selv om det går an å trene alle de øvelsene flere dager på rad med tilpasset volum og intensitet, tror jeg det beste for trådstarter er å ta utgangspunkt i fullkroppsprogram annenhver dag. Gjerne de nevnte øvelsene hver økt, og da ikke kjempetung markløft hver gang. Hvis du setter deg som mål å trene hele kroppen seks ganger i uka vil du nok gå fort lei i tillegg til at du ikke får så mye bedre resultater selv om du trener dobbelt så ofte. Det krever også at du vet litt mer hva du gjør, men du trenger i utgangspunktet ikke å være redd for å trene de samme musklene noen dager på rad så lenge du ikke tar mange tunge sett per øvelse hver gang. Resultater fra Frekvensprosjektet Har prøvd det selv, sick gains i knebøy. tl;dr - K.I.S.S. - Fullkroppsprogram med fokus på baseøvelser tre ganger i uka. Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16462-ny-forumbruker-vil-gjerne-ha-noen-tips-til-kostholdsplan-kommentarer-etc/page/2/#findComment-631961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikhoe Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Tenkte jeg skulle prøve RYP fremover, hadde markløft i dag og de andre øvelsene som ble anbefalt her inne. Føltes godt, hva tror dere, har hørte mye bra om RYP Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16462-ny-forumbruker-vil-gjerne-ha-noen-tips-til-kostholdsplan-kommentarer-etc/page/2/#findComment-633674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikhoe Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Siste spørsmål (vet jeg har mast mye nå) Men dette var i utgangspunktet en kostholdstråd, har nå revidert litt, og tar gjerne imot tips. Stikkord, vedlikehold, ikke bulk eller deff Kosthold Prøve å ligge på 2800 kcal dagen (ca 40% protein, 60% karb, 20% fett) 07:00 100 g havregryn i vann (mikro) Super Omega (2) Vitamin Tabletter (1) Mineral Tabletter (2) 45 g Protein Shake (i vann)5g Kreatin (i vann) 10:00-11:00 3 Knekkebrød med magert kjøtt pålegg 1 Eple 13:00-14:00 Salat med kylling/skinke (husk nøtter) + Kanskje en baguett (sunn) 15:30 ca - Før Trening: 5g Kreatin (i vann) 16:00 ca – Trening Etter Trening 45 g Protein Shake 70 g Carbo Fuel 5g Kreatin Alt i vann Middag - Senest (18:00) 200-300g kylling, fisk eller annen proteinrikk middag + byggris + salat/grønnsaker med cottage cheese Kvelds – 21:00-22:00 5 eggehviter 1 plomme Grønnsaker/salat med cottage cheese Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16462-ny-forumbruker-vil-gjerne-ha-noen-tips-til-kostholdsplan-kommentarer-etc/page/2/#findComment-633953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest johnmf94 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Synes kostholdet ser veldig bra ut, men: Kreatin; du trenger bare 5g om dagen, ikke 15 gram slik du har her, det blir bare overflødig. Loading og cycling av er kreatin er unødvendig. Ta 5g kreatin om dagen hver dag, du kan gjerne ta noen ukers pause engang iblant dersom du ønsker det, noen foretrekker å ta 5g hver dag hele året, du finner selv ut hva som funker best for deg. Ta gjerne kreatinet sammen med proteinpulver:) Når det gjelder treningsprogram så er det bare å kjøre på med RYP hvis du vil, jeg har ikke noe erfaring med det selv, men det er jo en trygghet i at alt er planlagt på forhånd. Det aller meste vil slå det tullete programmet du viste oss her på starten.. Fullkropp > 7dagerssplitt Et tips til: Dersom du virkelig er interessert i å bli flink, så ikke kast bort tiden på å lese og se videoer om "Phil Heath arm workout", "Zyzz routine" eller "best 7 day splitt", dette er bare tull. Greit nok å finne motivasjon fra dem, men å trene på samme måte som dem er ikke optimalt for oss dødelige som ikke bruker hjelpemidler. Hvor mange av alle curlbro's på gymmet som følger programmene fra profesjonelle kroppsbyggere får en lik fysikk som dem? Eller er i nærheten av å oppfylle ALLE disse kriteriene? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- I løpet av to år med konsekvent styrketrening med et fornuftig treningsprogram, burde en gjennomsnittlig mann kunne oppnå følgende styrkenivå: Benkpress: kroppsvekt x 1,2 Chins/pullups: kroppsvekt x 1,2 (eller 8 repetisjoner med kroppsvekt) Knebøy: kroppsvekt x 1,6 Markløft: kroppsvekt x 2 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Les brukbare artikler som har rot til virkeligheten, feks: Ingen trenger mer enn denne mengden med proteiner - Fitnessbloggen T NATION | How to Pull 1,008 Pounds and Make it Look Easy 3 Squatting Myths That Refuse To Die | Biomechanics Fitness and Performance Kreatin monohydrate slår knockout på konkurrentene - Fitnessbloggen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16462-ny-forumbruker-vil-gjerne-ha-noen-tips-til-kostholdsplan-kommentarer-etc/page/2/#findComment-634217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikhoe Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Ville bare si takk til alle som bidro til tråden. Har nå kjørt ryp en stund og har en klar fremgang i styrke og ser resultater på kroppen. Trener mer enn det ryp mener. Men tror det går greit. Trener 5 dager i uken. Og la til markløft, vanlig benk og nedtrekk smalt. Løfter ikke mye enda. Men fks før jeg startet løftet jeg 18kg manualer i skrå benk med 12 rep. Nå Tar jeg 24. Arnoldpress var 10-12 nå tar jeg 16:) Så deilig å trene og merke at det går bra Takk alle sammen Afterall 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16462-ny-forumbruker-vil-gjerne-ha-noen-tips-til-kostholdsplan-kommentarer-etc/page/2/#findComment-652994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.