Gå til innhold

Glute bridge spørsmål


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Trener hjemme til info:)

Jeg vil så gjerne gjøre noe slikt som glute bridge eller hip thrust med stang,men jeg synes det blir skrøpelig med lette vekter på stanga,men merker at jeg får det ikke til med mye vekter fordi det blir vondt. Regner med jeg gjør noe feil ellers må en ha noe form for polstring på stanga,eller?Regner jo med at dette er problemet,at jeg ikke har noe form for polstring på stanga:P Noen som kan tipse litt om hvordan jeg kan gjøre denne øvelsen eller en lignende med mer vekt på?Er oppe i 70 i knebøy og nærmer meg 90 i mark nå,så ser ikke noe grunn for at jeg ikke kunne tatt mye i GB. Har en venn som tar godt over 100 i gb og hun er ganske liten:P Ikke at man skal sammenligne med andre her sånn sett,men dere skjønner sikkert. Hvordan kan jeg evt gjøre gb uten å få vondt?:Pstanga veier jo en god del med mye vekt på og det blir sabla vondt i hud og bein:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk polstring ja. Enten en slik pad som kyllinger bruker i knebøy eller rull en matte rundt stanga.

Det vil også bli bedre når du øker vektene jevnlig så du gradvis bli vant til vektbelastningen. Hadde du lagt 70 kg på skuldrene første dagen du prøvde styrketrening hadde det også vært ubehagelig, men man blir gradvis vant til mer og mer vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk polstring ja. Enten en slik pad som kyllinger bruker i knebøy eller rull en matte rundt stanga.

Det vil også bli bedre når du øker vektene jevnlig så du gradvis bli vant til vektbelastningen. Hadde du lagt 70 kg på skuldrene første dagen du prøvde styrketrening hadde det også vært ubehagelig, men man blir gradvis vant til mer og mer vekt.

Gode poeng,kan man abbonere på deg ,få svar på ymse ting fast hver uke?:D Hehe! Neimen da ser det ut som jeg må klikke hjem en sånn matte,har ingen hjemme for øyeblikket :) Imellomtiden får jeg bare nøye meg med pingle vekter på da:P Men du mener at hvis jeg sakte men sikkert hadde økt vektene hadde jeg over tid greid gb uten særlig polstring også`? Mulig jeg analyserte svaret ditt litt feil akkurat der men,derfor jeg spør:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode poeng,kan man abbonere på deg ,få svar på ymse ting fast hver uke?:D

Haha, takk for tilliten :love: Bare å tagge meg i et spørsmål om du vil ha min mening, ellers pleier jeg å svare det jeg kan om ingen andre har gitt et bedre svar først :)

Hehe! Neimen da ser det ut som jeg må klikke hjem en sånn matte,har ingen hjemme for øyeblikket :) Imellomtiden får jeg bare nøye meg med pingle vekter på da:p

Trener du hjemme så vil det fungere med en håndkle også.

Men du mener at hvis jeg sakte men sikkert hadde økt vektene hadde jeg over tid greid gb uten særlig polstring også`? Mulig jeg analyserte svaret ditt litt feil akkurat der men,derfor jeg spør:D

Godt mulig. Er mange som ikke bruker polstring og tar over 200 kg. Selv bruker jeg polstring på Glute Bridge. Jeg har den bare i programmet mitt i perioder og da blir det alltid litt vondt å begynne på igjen om man ikke har polstring.

I knebøy er "pussypadden" ødeleggende for teknikken og vil gjøre at stanga både ligger mer ustabilt og dårligere plassert. Det er derfor feil å bruke den i knebøy og noe det bør advares mot. I glute bridge og hip thrust er det derimot ingen gode grunner for å ikke bruke polstring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, takk for tilliten :love: Bare å tagge meg i et spørsmål om du vil ha min mening, ellers pleier jeg å svare det jeg kan om ingen andre har gitt et bedre svar først :)

Trener du hjemme så vil det fungere med en håndkle også.

Godt mulig. Er mange som ikke bruker polstring og tar over 200 kg. Selv bruker jeg polstring på Glute Bridge. Jeg har den bare i programmet mitt i perioder og da blir det alltid litt vondt å begynne på igjen om man ikke har polstring.

Ingen årsak!:D Okei,men da prøver jeg med et håndkle i dag :) Hadde vært moro å se hvor langt man kan komme opp i vekter uten polstring og da:p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...