Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilken form er du i? Har du trent tidligere? Kan du løpe 10km f.eks eller blir du andpusten av å gå i motbakke?

Hvordan er kostholdet ditt?

Beskriv hvordan det har vært til nå, og vær helt ærlig.

Hva tror du selv må til for å komme i bedre form?

Finnes forresten ingen snarveier ;-)

Er i ganske dårlig form. Har gått kontinuerlig på fotballtrening i noen år, men sluttet for et par år siden. Har aldri hatt et treningsrettet kosthold. Mye cola og potetgull. Er fult ut motivert til å forandre på dette, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Har også trent i et halvårstid tidligere, men fikk ingen effekt ut av det, så motivasjonen sank drastisk. Begynte nettopp på igjen med dette programmet her: 5x5 treningsprogrammet med autoregulering - Fitnessbloggen. Lurer mest på det med kosthold.

Gjest Slettet

Du er vel generelt veldig tynn er du ikke? Med tanke på dine 190cm fordelt på 72kg...

Hvis du vil se "best mulig ut" så bør du bare begynne å spise. 5x5 funker veldig fint. Men du kan også når du er ferdig med dette satse på litt mer volum/bygging altså 10-12 reps f.eks!

Alt med proteiner er bra for kroppen på generelt basis!

Tips:

Kyllingfilet/kylling, svinekjøtt,tunfisk,sei,laks,torsk, biff

ris er ofte lettere å spise mye av sammenlignet med poteter

grønnsaker generelt er bra!

Har jo også proteinshake,kesam,cottage cheese,havregrøt osv...

Mye av dette er "vanlige" kostholdstips for de som trener! ;)

Annonse

Jeg bor hjemme med mamma, så middagen går veldig mye i laks, torsk, kylling og kjøtt. Men bortsett fra middag? Salat eller brødskiver til lunsj? Jeg går også på proteinshake og tar 50 gram før og 50 gram etter trening, sammen med 5 DL melk. Og ja, jeg er generelt veldig tynn. Så hva ville dere med litt erfaring gjette på hvor lang tid jeg må bruke for å få en kropp med litt mer en bare skinn og bein?

Gjest Slettet
Jeg bor hjemme med mamma, så middagen går veldig mye i laks, torsk, kylling og kjøtt. Men bortsett fra middag? Salat eller brødskiver til lunsj? Jeg går også på proteinshake og tar 50 gram før og 50 gram etter trening, sammen med 5 DL melk. Og ja, jeg er generelt veldig tynn. Så hva ville dere med litt erfaring gjette på hvor lang tid jeg må bruke for å få en kropp med litt mer en bare skinn og bein?

Du skal generelt holde deg unna salat etter min mening. Du veier såpass lite iforhold til høyden. Så du bør egentlig prøve å få i deg både proteiner og karbohydrater til hvert måltid!

Kommer helt ann på hvor mye du er villig til å "gaine" og hvor raskt. Jo raskere du legger på deg kg, jo mer sannsynlighet er det for at det blir fett i tillegg osv...

Noen kan gå opp 10kg på 3mnd.. Men da med mer fett enn den personen som vil f.eks gå opp 5kg på 3 mnd... Det kan også være veldig store forskjeller individuelt på hvordan kroppen responderer,hvordan man trener osv. Dette har selvfølgelig noe med hvor mye man putter inn i kroppen vs energien som går ut(kcal telling rett og slett)!

Ifølge kalkulatoren til fitnessbloggen skal du ha 2800kcal per dag hvis du trener 3-5x per uke. Dvs. I starten kan du ihvertfall ha 3000kcal. Da vil du gå med et ørlite overskudd og vil legge på deg muskler f.eks!

Du kan også satse på 3200-3500kcal per dag hvis du vil dette(eller mer for den saks skyld). På generelt grunnlag: KCAL = KCAL uansett hvor det kommer fra. Er dette som bestemmer om du legger på deg /går ned i vekt. Du kan f.eks satse på 2g protein per kg kroppsvekt.

Du kan loggføre på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold (blir snart betalingstjeneste- 7dager fri) http://www.mylog.no/ eller noe sånt og "http://www.myfitnesspal.com/l" eller noe sånt.

Så har du en pekepinn på hvilket kcal grunnlag(kosthold) du bør legge deg på. Og som de andre sier, tren tungt og smart(ikke bli skadet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...