Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bruker diett.no til å holde orden på inntaket og aktiviteten ila en dag. der har jeg lakt inn min vekt, høyde osv.

Hvertfall, mitt daglige kaloriforkruk er på 2200. Jeg holder meg på rundt 1200 pr dag som kaloriunderskudd. dette har jeg gjort ganske lenge. Jeg prøver å holde fettet samt karbohydratene nede. Dette går så som så, har ikke blitt heeelt klok på hvor karbyhadretene kommer fra enda, men det komemr seg. Protein nivået pleier å være på rundt 100g pr dag. Kunne kanskje vert høyere, men det jobbes med :)

Ellers er jegtil dels aktiv. Treer 3 ganger i uken. Jobber med å få opp kondisjonen (ved jogging på tredemølle) resterende av treningen går i styrke. Ellers er jobben min til dels aktiv, det er enten "full speed or no speed". Så er det daglige turer med hunden. Lengden å intensiteven her kommer også ann på dagsformen, været, om jeg går sammen med noen, planene for resten av dagen osv. De endrer seg fra 15 min til 1,5 time.

Sååå genier.. Hvorfor er jeg ikke en flis? ;)

Fortsetter under...

Støtter OhMickey, du kan ligge for lavt på kcal. Husk på at når du trener endel også, trenger kroppen noe mer mat enn om du ikke hadde gjort det, og hvis du allerede har lavt kcal, hvor skal kroppen ta den energien fra? Nei, prøv å øke inntaket ditt litt, så gir det deg nok noe bedre resultater :)

Hmm.. kan vel kanskje ha noe å si om HVA som inntas?

Ser for meg at en kalori ikke bare er en kalori. Mer som at kalorier fra gode kilder som biff, salat med kanskje en light saus er "bedre" enn kalorier fra pomfrittes med ost...?

Hmm.. kan vel kanskje ha noe å si om HVA som inntas?

Ser for meg at en kalori ikke bare er en kalori. Mer som at kalorier fra gode kilder som biff, salat med kanskje en light saus er "bedre" enn kalorier fra pomfrittes med ost...?

Ja altså kroppen skal kunne nytte seg av disse kaloriene også. Alt må ikke være fra "bra" kilder, men såklart er biff og salat bedre for kroppen enn chips med ost og dressing på. Selvom det og er godt da ;)

Annonse

Det er nokk der jeg driter meg ut. Jeg får noen sinnsyke cravings på junk food. Men jobber med sakn. og det er selvølgelig forminsket drastisk :D

Meeen, hvor mye kalorier bør jeg ligge på da, om mitt daglige forbruk (etter diett.no) er 2200?

Det er nokk der jeg driter meg ut. Jeg får noen sinnsyke cravings på junk food. Men jobber med sakn. og det er selvølgelig forminsket drastisk :D

Meeen, hvor mye kalorier bør jeg ligge på da, om mitt daglige forbruk (etter diett.no) er 2200?

Du må prøve deg litt fram, du kan jo forsøke omkring 1700-1800? Varierer litt fra person til person hvor mye kroppen trives med. Samt aktivitet i hverdagen ellers utenom trening osv. mye som spiller inn.

Men spis litt mer ja, og gjerne mer proteiner :)

Takk takk :D da skal det testes med stor iver. Mer mat, mindre drit ;) u got it.

Men vet dere om noen gode forklaringer på gode og dårlige kalorier? Altså jeg forstår jo veldig godt forskjelden på biff vs bskt potet med bacon og dressing.. men mer på de tingen som kanskje er mer i frokost/lønsj området?

Gode kalorier er kalorier som holder deg mett, og helst ikke kommer fra chips. Er ganske rett fram, det du tror er usunt er usunt :p Ikke at man ikke får skeie ut da såklart! Men at 100kcal fra potetgull holder deg mye mindre mett enn 100kcal fra egg :)

Annonse

Tipper det er årsaken ja. Om man ligger på ganske stort underskudd noen dager i uken, men så sprekker med junkfood et par ganger i uken så er fort hele underskuddet borte.

Enig med de over her som anbefaler et mer moderat underskudd på ca 500 kalorier. Da er det lettere å unngå sprekkene og du vil også sannsynligvis oppleve et høyere energinivå.

Ok. Men det bringer jo nytt spørsmål, brød.. Mye kalorier, lang "metningstid" (hveretfall hos meg) men skal visst ikke være så bra..?

Det du vil finne er matvarer som metter bra, men ikke har så mye kalorier. Er du god og mett på de måltidene du spiser og du holder deg innenfor kalorinivået du skal ligge på så gjør det ikke så mye om noe av maten kommer fra litt kaloritette matvarer, men det er uansett en fordel at mesteparten kommer fra gode kilder. 80% regelen er fin her :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...