Gå til innhold

Noen generelle spørsmål om vektnedgang


KjetilR

Anbefalte innlegg

Hallo!

Skal ut på min første slanking med mål og mening fra i morgen av, før har jeg kun slanket med ved å telle kalorier, uten noen som helst tanke på å opprettholde muskler og uten tenke på hva jeg spiser, kun hvor mye.

Har brukt Tech-Nutritions kalkulator og skal gå på dette, samtidig som jeg trener deres RYP - Maks forbrenning program. Målet er lavere fettprosent.

Ditt daglige kaloriinntak: 2436 kcal

Protein: 218 gram

Fett: 81 gram

Karbohydrater: 209 gram

Det jeg lurer på er:

-Jeg skal spise 2436 kcal for dagen, men hvis jeg trener cardio og forbrenner 1000 kcal, må jeg da spise 3436, eller skal jeg fortsatt bare holde meg til 2436?

-Hvor mye har et par hundre kalorier å si? Det er ikke alltid jeg har muligheten til å veie mat (jobber offshore og må spise den maten som er der), finner jo ut cirka hvor mye det er, men kan godt bomme 200-300 kalorier på en dag)

-Hvor mye har det å si på en spisedag hva jeg spiser? Jeg har tenkt å holde lørdagen som spisedag, men jeg kan vel ikke ta helt av? Bør vel ikke spise mer enn kanskje 1000kcal ekstra den ene dagen? Eller hva er vanlig her?

-Etter trening så drikker jeg shaken min (carbofuel og protein) også går jeg som oftest en tur med hunden rett etter trening (20 min etter) på cirka 20-40 min, har dette noe negativ innvirkning på treningen?

Kommer ikke på noe mer i farten selv om jeg sikkert lurer på mer :p Det tar vi etterhvert...

Jeg ønsker også helst svar fra folk med erfaring, ikke "jeg har hørt at". Jeg vet det finnes uendelig antall svar på dette, men jeg ønsker personlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. spis 2436,48 kalorier uansett, men ligger du godt i underskudd er det lov å spise litt ekstra de dagene du er ekstra sulten. Lytte litt til kroppen mao.

2. Det har lite å bety, om du slingrer 10% på inntaket gjør det ingenting. Husk at det også er 10% variasjon på faktisk kaloriinnhold i mange matvarer

3. Du bør ikke gå over dine vedlikeholdskalorier på spisedagene. Litt avhengig av ditt svar på leanmachine sitt spørsmål. Har du mye å ta av ville jeg ikke hatt spisedag i det hele tatt, men heller tatt et eller to frimåltider i uken (måltid som er mat, ikke godteri)

4. Nei, litt gange er bare bra for restitusjonen

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Jeg er 187 høy og ligger på 86,5 kilo.

Da kan du vurdere å ha en spisedag i uken. Helst som en ren oppkarbing med lite fett og mye karbohydrater (3-500 gram avhengig av hvor mye/lite du spiser ellers og hvor hardt du trener).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...