lotteb Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 hei ! i en tidsperiode på i under kant av 1 år gikk jeg ned fra 68 til 57 kg. For ca. 1,5 måned siden var jeg altså 57 kg og fornøyd. da sluttet jeg å være så obs på kostholdet og var egentlgi ganske lei sunn mat. siden da har jeg gått opp til 61,2 kg og fått en fin liten pølse på magen, som jeg SKAL fjærne i løpet av vinteren. jeg er en 172cm høy jente på 19år som egentlgi er glad i å trene, sunn mat og ønsker råd om å bli kvitt den siste magen som gjør atjeg føler meg bra. Det jeg håper none kunneg hjulpet meg med var kosten og treningen. jeg tenker å ligge på rundt 1700 kcal, men er føler dette er litt mye ? er ike sikker på om forbrenningen min har skrudd seg opp igjenn siden jeg har tidligere ligget ALT for lavt( rundt 1000kcal). nå ønsker jeg å gjøre det på den riktige og sunne måten!! Jeg tenker å spise mye protein(cc, egg, kesam, fisk, kjøtt, makrell i tomat osv.. ), grønnsaker, grove karb(grovt brød, knekkebrød, potet osv.. ) og fettet jeg treneger får jeg vel også gjennom noen disse matvarene, smør osv.. . med treningen tenkte jeg 4 ganger i uka. der 2 er kondis (løpeturer/ski) og 2 er styrke(elexia power i hovedsak). hvordan høres dette ut ? i tillegg så liker jeg å dra på fest i helgene og hva er det beste å drikke for at jeg fortsatt kan få resultater?er det BARE kaloriene i drikken som er problemet med å drikke? eller er det at du faktisk får redusert forbrenning i dagen etter og derfor burde man redusere matinntaket dagene etter også ? og blir forbrenningne redusert selvom du ikke føler deg hangover ? takk på forhånd ! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16188-hjelp-til-siste-magefett-spm-om-alkohol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asta Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hei! Jeg har ikke noe godt svar på det med alkohol, så jeg kan ikke hjelpe deg med det. Men du er 1.72 og veier rett i overkant av 60 kg, er du sikker på at du trenger å gå ned i vekt? 57 kg er lite for en på din høyde! Jeg er både lavere og tyngre enn deg, og har da ikke så mye å ta av. Litt ekstra nederst på magen synes jeg hører med til å være jente, og jeg ser egentlig ikke for meg at du har så mye ekstra der og 1700 kcal er absolutt ikke for mye, jeg vil heller si at det er godt i underkant. Kroppen er veldig tilpasningsdyktig, så det at du har levd på ca 1000 kcal (som er veldig, veldig lite!) en stund betyr ikke at du ikke kan spise normalt senere jeg vet ikke hvordan den Elixiatimen er, men ellers så er nok det et fint treningsopplegg. Er glad i langrenn selv! Men den vanlige styrkeavdelingen på senteret er ikke så farlig den heller, så jeg vil nok aller helst foreslå styrke i form av to fullkroppsøkter (med mye baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, dips, chins,...) i uka i stedet lykke til! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16188-hjelp-til-siste-magefett-spm-om-alkohol/#findComment-621424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
123abc1 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Magen min er blitt et kapittel for seg selv etter jeg ble avholds. Har svak sixpack (foreløpig) når jeg strammer magemusklene og det har jeg fått på 2 mnd med mageøvelser. Før gjorde jeg de samme mageøvelsene og drakk hver helg = ingen forskjell nesten. Ellers har jeg ikke så mye kunnskap, men dette kan kanskje være nyttig (fra Silje Mariela sin blogg): Alkoholens verdt å vite for fitnessjenter | SiljeMariela 6 pack får du ikke av mageøvelser, men med mindre fett prosent. Klarte å få fram 6 packen på diett til sommern, selv om jeg drakk hver helg. til TS. The truth about alcohol, fat loss and muscle growth | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health Skal du ut å kose deg litt. Lag deg en buffer til kvelden og spis proteinrik mat og kutt ned på mengden fett/karbo. Drikk mye vann og ha vann ved sengen når du legger deg. Hold deg unna nattmaten! En kebab, burger osv "ødelegger"mye mer. Rom og pepsi max er min favoritt Tørr hvitvin funker vel også bra. Hold deg unna Margarita og sånne klassiske coctails. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16188-hjelp-til-siste-magefett-spm-om-alkohol/#findComment-621520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.