Gå til innhold

Nybegynner - trenger hjelp


NinaB

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte opp med trening nå fra midten av februar (flytter da og skal starte på senter).

Hva jeg vil ha ut av treningen i første omgang:

Bedre kondisjon

Ned i fettprosent

Pr nå er jeg i såpass lusen form at jeg ikke klarer løpe 1000 meter uten å bli svimmel. Så jeg trenger tips og hjelp til et program.

Er 164cm høy, 21 år og veier 67kg

Har en liten prolaps i ryggen å ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Start med et fullkroppsprogram som du trener 3 ganger i uken, det vil få deg bra i gang. Ta en titt på Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen , der får du gode ideer og litt mer generell info :) La proteininntaket ditt ligge rundt 2 g pr kroppsvekt, det er viktig for både å klare å bygge muskler og for metthetsfølelsen sin. Pøs på med masse gode grønnsaker til maten, og spis nok mat slik at du ikke føler at du ikke klarer å yte nok på trening. Vi er like høye og er jevngamle, ta en titt innom loggen min, eller andres for ideer og inspirasjon :) Bare å komme i gang med styrketrening og spise det kroppen trenger kan gjøre underverker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...