Gå til innhold

Lavkarbo/lavfett/???


Rosinbolle

Anbefalte innlegg

Jeg har gått i gang med prosjekt sunn og sterk, men jeg merker at kunnskapen om kosthold er forsvinnende liten. Jeg er ikke særlig interessert i å telle kalorier hver eneste dag, men noen dager innimellom legger jeg inn det jeg spiser på diett.no, og hver eneste gang ligger jeg i kaloriunderskudd. Det er jo i og for seg bra det, men spørsmålet mitt blir da:

Så lenge man ligger i kaloriunderskudd, har det så mye å si hvor kaloriene kommer fra? Jeg er nøye på å få i meg mye proteiner, men jeg sliter veldig med å bestemme meg for om jeg vil spise mye fett eller mye karbohydrater. Må jeg i det hele tatt velge?

En dag har jeg fryktelig lyst på egg og bacon, og en annen dag vil jeg ha havregryn, men jeg vil helst ikke ha kolesterolet i taket eller hjerteinfarkt. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du må absolutt ikke velge :) Dersom du føler det er naturlig for deg å spise begge deler kan du variere fritt, da det alt i alt har ytterst liten betydning i forhold til helheten. Du vil hverken få kolesterol i taket eller hjerteinfarkt om du er en gjenomsnittlig, normalt sunn person. Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...