Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så lenge det ikke er direkte farlig for kroppen,så gjør ikke det meg noe,men er det vanlig å ligge på et så lavt kaloriforhold under psmf?

Tja, slik jeg har forstått det så ligger de fleste på rundt 800-1000kcl. Men det varierer jo fra person til person :) Jeg hadde noen dager med psmf og lå mellom 950 og 1100kcl - men da jeg var på 1100kcl hadde jeg noen gram for med fett og karbo i forhold til 20g i retningslinjene.

Det enkle regnestykket er 60*2,5 = 150 g proteiner. Så bare der 120 kcal ekstra. Du ligger garantert under på fett sier du, men hvorfor har du planer om å torturere deg selv ved å kutte ut absolutt alt tilbehør? Karbohydrater er ikke djevelens verk, det er det tilbehøret som gjør at du kan variere kosten nok til at du ikke går på en psykisk smell. Hvis du skal ned 13kg så skal du jo holde på en stund. Fiberrike karbohydratkilder er også det som gjør at du slipper å gå å være sulten hele tiden.

Tar du en EFA kilde (tran eller liknende)? Dette skal ikke regnes på fett-kvoten, men det er jo faktisk ekstra kalorier som også er godt for kroppen.

Mitt forslag er; fokuser på det essensielle (nok essensielle aminosyrer (proteiner) og nok essensielle fettsyrer), ikke vær så fanatisk på at alt annet skal vekk, men gi deg nok slingringsmonn til at du kan nyte maten littegrann. Så lenge du ikke ender opp med masse feite sauser og en haug med mais på tallerken så vil du garantert ligge i underskudd og gå ned i vekt. Pass på å gi deg selv større frihet en dag i uken (maks 10 dager mellom) så du resetter hormonene litt, og ta en pauseuke etter 6 uker selvom du ikke har nådd målet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...