Johanne90 Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Trenger litt tips og råd ang. treningsprogram. Hvis man vil trene styrke 3-4 ganger i uken. Lønner det seg å trene forskjellige øvelser hver økt, eller kjøre det samme programmet hver økt? Eller finnes det en annen måte å legge uka opp på? Har tidligere trent styrke 6 dager i uka med en slags 3 splitt (?), men har funnet ut at det kanskje ikke er nødvendig å trene så "mye" hvis man kan kutte det ned. Målet er å bli sterk, men ikke nødvendigvis så stor! Har trent en god stund, og er kjent med de fleste øvelser. Siter
Aurelius Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Hvis målet er økt styrke uten å få nevneverdig større volum,ja da er et styrketreningsprogram som Bygg grunnstyrke med Rippetoes Starting Strength - Fitnessbloggen så å si skreddersydd for dine mål:) Hvor lenge har du trent? Hva slags treningsprogram har du fulgt,og hvor mye løfter du i de øvelsene? Siter
Johanne90 Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Skrevet 2. januar 2013 Har trent i 6 mnd ca i strekk. Har trent en del før også, men mye "kukerundt" egentlig + mye ballidrett. Men de siste 6 mnd har jeg trent: Mandag og torsdag - bryst og skuldre Tirsdag og fredag - bein og mage Onsdag og lørdag - rygg og triceps Har kjørt øvelser som hummercurl (20kg), benkpress (35), militærpress (20), knebøy (45), markløft (60), beinpress (150), sittende roing (40), nedtrekk (35). Bare for å nevne noe. Har trent en del TRX og øvelser med egen kroppsvekt også. Er det programmet du linket til fremdeles aktuelt? :-) Tenkte at jeg kunne slå sammen flere å av øvelsene på samme økt, men kan ikke ha for mange øvelser heller. Siter
DannyGrind Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Fullkroppsprogram 3 ganger i uken er å anbefale LeanMachine og Johanne90 2 Siter
LeanMachine Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Fullkroppsprogram 3 ganger i uken er å anbefale støtter den Johanne90 1 Siter
Johanne90 Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Skrevet 2. januar 2013 Herlig! Da prøver jeg på det :-) tusen takk!! LeanMachine 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.