Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gode tips for hva man bør spise på nettene, for å unngå:

-oppblåsthet

-søtsug

-mageknip osv

Jeg har erfart at melkeprodukter (yoghurt, cottage cheese osv) gjør magen oppblåst. Rugsprø, rugbrød gir ordentlig stikkende, mageknip. Ellers blir middagsrester ofte medbragt (salat, kjøtt, fisk osv).

Hvilke av næringsstoffene skal jeg vektlegge for å holde energinivået oppe i 10 timer, uten at det påvirker formen (fettprosenten)? :-)

Noen som vet hvor mye nattevakter påvirker hormonsystemet (hormonbalansen)? Spesielt for jenter!

Alle tips og råd tas imot med stor takk:-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15557-nattmat-for-nattevakter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser ofte frukt - helst epler, tidlig på morgenen. Matpakke er bare å glemme totalt - fikk så utrolig vondt i magen av brødskiver/knekkebrød osv. Salat funket heller ikke veldig bra. Mat generelt sett vil ikke inn i kroppen min når det er natt. Kaffe går greit... Kaffe og epler :-P

Drikke maten da? Fins mange proteinrike shaker man kan lage på forhånd. Havregryn, proteinpulver,bær og vann.

Men får man uutholdelige smerter av å ete burde man strengt talt gå til legen. Kutt ned på kaffe hvis dt går mye av det

Jeg spiser ofte frukt - helst epler, tidlig på morgenen. Matpakke er bare å glemme totalt - fikk så utrolig vondt i magen av brødskiver/knekkebrød osv. Salat funket heller ikke veldig bra. Mat generelt sett vil ikke inn i kroppen min når det er natt. Kaffe går greit... Kaffe og epler :-P

Epler og frukt funker dårlig for meg. Og kaffe drikker jeg ikke. Pepsi max, derimot:-)

Men jeg kan ikke gå 10 timer uten mat. Hverken sover, eller sitter mye stille, så energitilførsel må jeg ha:-)

Men takk for tips:-)

Annonse

Drikke maten da? Fins mange proteinrike shaker man kan lage på forhånd. Havregryn, proteinpulver,bær og vann.

Men får man uutholdelige smerter av å ete burde man strengt talt gå til legen. Kutt ned på kaffe hvis dt går mye av det

Kanskje jeg skal prøve meg på smoothie? Har du et proteinpulver å anbefale? Jeg har sjokoladepulver hjemme, men kunne tenkt meg noe mer smaksnøytralt:-) Har erfart at "normale" måltider, som feks kylling og grønnsaker, og karbonadedeig blir for tunge for fordøyelsen om natta. merkelig, det der. Men det har vel med at kroppen egentlig er innstilt på å sove:P

Hva med..Kaffe. Og Pepsi Max.

Dårlig på mat om natten selv, foretrekker å ikke spise.

Kaffe smaker søle (jepp, jeg har smakt både søle og kaffe. Søle ble testet ut i barnehagealder, og kaffe da jeg var litt eldre;)).

Men pepsi max drikker jeg (les: avhengig). Dessverre er ikke kroppen så glad i søtstoffet, så dette må begrenses:cry:.

Hvordan klarer du deg uten mat? Er redd jeg hadde blitt sløv, og gjort masse feil (les: gitt feil dose morfin feks) :wideyed:

Frukt og grønnsaker blir jeg oppblåst av.

Dip og grønnsaker er godt, men gjør ikke godt for magen.

Går mye i skyr, kaffe, middagsrester eller grove knekkebrød. Noen ganger lager vi mat også.

Evt karbonadedeig/dolmio/fullkorpasta eller ris og vips så har du tre måltider

Er bare å holde det gående med litt adrenalinshots iløpet av natten.

Nei, for min del gikk det veldig fint, men folk er jo rimelig forskjellig på det her.

Er ikke kroppen din glad i aspartam? Hvorfor sier du det?

Adrenalinshots, ja. Som feks hjertestans med påfølgende HLR? Det gir adrenalin rush!

Stakkars kroppen må jo hvile litt også;)

Har du et proteinpulver å anbefale? Uten aspartam:p

Annonse

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80-stevia

Eneste jeg kjenner til uten aspartam, men dette inneholder vel en del laktose og er kanskje ikke så bra om det er det du sliter med.

Hvorfor ikke aspartam, egentlig?

Takk for tips! Det skal testes ut:) Jeg er ikke laktoseintolerant, men melkeprodukter er tydeligvis ikke noe kroppen setter pris på om natta. Alt med måte, selvsagt. Tror jeg skal tåle en dæsj proteinpulver med laktose:)

Prover å begrense mengden kunstig søtstoff. Foretrekker å ikke gå rundt som en oppblåst elefant;)

Har heldigvis lært at sukkerfrie pastiller er fy-fy. Lakserende virkning til tusen!:sick:

Det er malitol i sukkerfrie pastiller, og det kan virke ganske lakserende ja :p

Malitol er forresten ikke noe særlig "sunnere" enn sukker da det ikke er like søtt som sukker, og mengden oppjusteres gjerne for å få frem samme søthetsgrad slik at kaloriantallet ofte blir tilsvarende eller mer.

Det er malitol i sukkerfrie pastiller, og det kan virke ganske lakserende ja :p

Malitol er forresten ikke noe særlig "sunnere" enn sukker da det ikke er like søtt som sukker, og mengden oppjusteres gjerne for å få frem samme søthetsgrad slik at kaloriantallet ofte blir tilsvarende eller mer.

Dent inneholder aspartam også;) Men du har rett, sukkeralkoholene er lakserende. Uansett, poenget mitt var at jeg prøver å begrense kunstig søtstoff:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...