Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Når jeg går, så ser det ut som rompen min "går ut til siden".. altså, det er fett som er under rompen som blir presset ut til siden. Hvordan kan jeg trene dette fettet vekk?

Tenkte ikke så mye over det før kjæresten min en dag spurte " hvorfor går rumpen din ut til siden?"

Det samme er når jeg sitte med beina ut til siden så tyter det ut flesk fra begge sidene der med rumpen.

Hvis det er noen som skjønner hva jeg mener, hvordan kan jeg trene dette vekk?? Har prøvd så mye men ingenting funker.

Har sett mange som har det, men mange som ikke har det også og jeg føler meg helt forferdelig så lenge jeg har det!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15503-rompe-som-g%C3%A5r-ut-til-siden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er desverre ikke mulig å "punktslanke". Eneste måten å bli kvitt fett fra et gitt sted på kroppen er å bli kvitt fett generelt, og det gjør du ved å være i et lett kaloriunderskudd. Merk lett, fordi for lite mat gjør kroppen like få tjenester som for mye mat!

Hva rumpa angår er det vel så viktig med det som ligger under flesket. I baken er kroppens største muskler, dekket av fett, og er ikke disse musklene faste og trenede så har baken dårlig fasong uansett fettprosent.

Kan ikke gå så voldsomt inn på detaljene når du ikke oppgir hvordan du trener og spiser, høyde, vekt, osv. men en god start er å få i deg nok proteiner (kjøtt, egg, fisk, osv.) og en haug grønnsaker, samt trene tung styrke. Helst baseøvelser og fullkroppsprogram 3 dager i uka, dog her må det nevnes at rett teknikk er alfa-omega. Med feil teknikk trener man fort på seg skader, mens rett teknikk forebygger skader både på trening og ellers i tilværelsen. :)

PS, andre fb-ere: Jeg nevner baseøvelser og fullkropp ikke fordi det tilsynelatende er det mest fasjonable mantraet her, men fordi den type trening vel må sies å være mest effektivt over-all for noen som ønsker å endre kroppen sin litt. Ikke noe bortkastet tid mellom trening av hver muskelgruppe, mest mulig muskler brukt og energi brent per trening, og godt grunnlag for funksjonell styrke og slikt.

Det er desverre ikke mulig å "punktslanke". Eneste måten å bli kvitt fett fra et gitt sted på kroppen er å bli kvitt fett generelt, og det gjør du ved å være i et lett kaloriunderskudd. Merk lett, fordi for lite mat gjør kroppen like få tjenester som for mye mat!

Hva rumpa angår er det vel så viktig med det som ligger under flesket. I baken er kroppens største muskler, dekket av fett, og er ikke disse musklene faste og trenede så har baken dårlig fasong uansett fettprosent.

Kan ikke gå så voldsomt inn på detaljene når du ikke oppgir hvordan du trener og spiser, høyde, vekt, osv. men en god start er å få i deg nok proteiner (kjøtt, egg, fisk, osv.) og en haug grønnsaker, samt trene tung styrke. Helst baseøvelser og fullkroppsprogram 3 dager i uka, dog her må det nevnes at rett teknikk er alfa-omega. Med feil teknikk trener man fort på seg skader, mens rett teknikk forebygger skader både på trening og ellers i tilværelsen. :)

PS, andre fb-ere: Jeg nevner baseøvelser og fullkropp ikke fordi det tilsynelatende er det mest fasjonable mantraet her, men fordi den type trening vel må sies å være mest effektivt over-all for noen som ønsker å endre kroppen sin litt. Ikke noe bortkastet tid mellom trening av hver muskelgruppe, mest mulig muskler brukt og energi brent per trening, og godt grunnlag for funksjonell styrke og slikt.

Trener kickboxing 3 dager i uken og styrke 2 dager. Veier 50-51 kg og er 158 høy :) er 17 år.

Det største problemet mitt her er at jeg bor hjemme og har en mor som ikke liker noen form for "slanking". Så kostholdet blir et problem den veien. Så det jeg lurer på er det noen styrkeøvelser som er bra for rumpa og den delen av låret/rumpa som er rett under eller på siden?

Med den vekta og høyden skal du nok ikke slanke deg! Da skal du heller fokusere på fasongen på kroppen om det er noe du er misfornøyd med, og fasongen avgjøres som sagt av muskler. Er ikke meninga å gjenta meg selv, men du er 17 og alt for mange jenter rundt din alder sliter med kroppsbilde og vekt, og vekta di skal nok ikke noe lavere om du ønsker å bevare helsa. :) Du skal faktisk ikke ned mer enn 2-3 kg før du per medisinsk definisjon er undervektig, men alikevel har samme kroppsfasong..

Øvelser som treffer rumpa veldig bra er:

- Hip thrust

- (Ettbeins) Glute Bridge

Ellers kommer jo alle øvelsene de fleste som trener styrke burde gjøre, nemlig baseøvelsene. Av disse treffer følgende baken godt:

- Strake markløft / Rumenske markløft

- (Bulgarsk) utfall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...