Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Prøver som smått å ha et noenlunde greit kosthold, og har sett en del på nettet etter "sunnere" oppskrifter av diverse ting. Til vanlig er det jo greit med rent kjøtt, grønnsaker, frukt osvosv., men har også blitt veldig fristet av mange litt sunnere versjoner av boller, pannekaker, brownies og annet som kan være greit å ha i helgene! Eksempel:

Brownies

1 scoop kasein proteinpulver sjokolade

3 ts kokosmel

3 ts bakekakao

3 ts sukrin+

1/2 ts bakepulver

1 eggehvite

Problemet er bare at jeg ikke vil bruke noe proteinpulver akkurat nå, men heller vente til jeg føler jeg trener nok og virkelig har bruk for det. Derfor lurer jeg på om det finnes noen erstatninger for proteinpulver i slike oppskrifter?

:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15462-erstatning-for-proteinpulver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet med å bytte ut proteinpulveret er jo nettopp at det blir mindre proteinrikt. Hvorfor mener du at du ikke kan spise proteinpulver selv om du ikke trener så mye? Du kan spise kyllingfilet, hvorfor kan du ikke da spise proteinpulver? Begge inneholder proteiner, og de gjør den samme nytten for kroppen :)

Problemet med å bytte ut proteinpulveret er jo nettopp at det blir mindre proteinrikt. Hvorfor mener du at du ikke kan spise proteinpulver selv om du ikke trener så mye? Du kan spise kyllingfilet, hvorfor kan du ikke da spise proteinpulver? Begge inneholder proteiner, og de gjør den samme nytten for kroppen :)

Nettopp fordi jeg kan spise kyllingfilet, som du sier :) Siden jeg allerede får i meg proteiner fra "vanlig mat", så er det ingen vits i å doble inntaket nettopp fordi jeg føler jeg ikke har gode nok treningsrutiner til det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...