Gå til innhold

Ned i fettposent - har stoppet opp litt =/

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt litt rundt, å lest meg gul, men får liksom ikke noe endelig svar på det jeg lurer på.

I april/mai mnd kuttet jeg kraftig på matMENGDEN. Ikke noe særlig endring i hva jeg spiste, men som sagt mengde.

Gikk veldig mye i pizza og ferdig mat sådan, da jeg ikke hadde tid(i mitt hode) til å lage noe annet.

Siden april/mai har jeg gått fra 120kg til 99kg. (deilig å komme meg under 100 :D ) Men nå går det tregt, nesten ikke nedgang eller forskjell i speilet.

Har gått flyttet til en leilighet med stort og flott kjøkken, så nå skal jeg begynne å spise mere hjemme laget mat.

Trener forresten Stronglifts 5x5 3 ganger i uken.

Følgende spørsmål ønskes besvart:

1. Hva skal jeg ha i meg av fett, karbohydrater og protein?

2. Hvor mange ganger i løpet av døgnet skal jeg spise?

3. Hvordan kan jeg starte fettforbrenninga av det kroppen har lagret?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15384-ned-i-fettposent-har-stoppet-opp-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. 2-2.5 g protein pr kg kroppsvekt.. resten er ikke så nøye spør du meg :) ( ikke kostholdsekspert)

2. spis når du er sulten

3. huh?

spm: spiser du like mye mat nå som du gjorde da du reduserte mengde? husk på at kroppen din har blitt mindre , og dermed trenger mindre energi ;)

IF Calculator

Hvor ofte du skal spise er helt opp til deg selv :-) Vil allikevel nevne at Periodisk Faste kan være verdt et forsøk hvis du primært er ute etter fettforbrenning.

Sånn generelt så har du nok bare nådd et platå, vektreduksjon går ofte litt i rykk og napp. Bare fortsett som du stevner, ikke få panikk! Dersom regimet ditt har funket for deg til nå så kommer det til å fortsette å funke, bare å smøre seg med en smule tålmodighet ;-)

Men leste litt om at det å spise lite, dvs gå å knipe på inntaket gjør at kroppen går i et slags nødmodus. Dvs sparer fettet, som allerede er lagret på kroppen (dette for å kunne overleve lengre i følge kroppen)

Og heller går ut å tar energi fra musklene, da det ikke direkte trengs for å overleve..

Men leste litt om at det å spise lite, dvs gå å knipe på inntaket gjør at kroppen går i et slags nødmodus. Dvs sparer fettet, som allerede er lagret på kroppen (dette for å kunne overleve lengre i følge kroppen)

Og heller går ut å tar energi fra musklene, da det ikke direkte trengs for å overleve..

Dette med "nødmodus" er en relativt seiglivet myte. Mulig det er en nyanse mellom "hunger" og "starvation" som har gått tapt et eler annet sted? ;-)

Trener du jevnlig og spiser godt med proteiner vil du ikke tape nevneverdig med muskelmasse, selv i energiunderskudd.

Annonse

Det er godt å høre. Jeg føler jeg ligger på en 0 linje. Like mye ut som inn :p

Vel, ligger du i energibalanse vil du heller ikke gå ned i vekt ;-)

Selv ligger jeg i moderat underskudd (-500kcal) og kjører en 6-ukers PF sekvens, eller for å være helt ærlig, underskuddet er nok litt større da jeg drar av en kilo i uka. Trener fullkropp 3 ggr. i uka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...