Marhal Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hei! I vinter skal jeg legge et godt grunnlag foran neste fotballsesong. Skal gå ned noen kilo, få lavere fettprosent, bli mer eksplosiv og generelt få en tightere kropp. Kostholdet føler jeg jeg har bra kontroll på, men litt usikker på hvordan jeg skal trene. Jeg pleier et par ganger i uken å gå fort/småjogge opp en veldig bratt bakke. Bakken er cirka 2 km. lang. Gjør dette tre ganger hver økt. Forbrenner ca. 1000 kcals på hele treningsøkta som vanligvis varer i ca. 1 time. Vil en slik treningsmetode gi meg en bedre kondis, eller er det bare bortkastet tid å gå/jogge opp denne bakken? Jeg løper også 4x4 to-tre ganger i uken i tillegg. Trener i alt 6-7 kondisjonsøkter i uka for tiden, og 1-2 styrkeøkter med basisøvelser. Fokuserer mest på kondisjonsbiten. Er det for mye å ha 6-7 kondisjonsøkter i uken, når jeg er utenfor sesong? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15239-gir-dette-%C3%B8nsket-effekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
StiligeCecilie Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg har ikke peiling på treningsutbytte her, men vil bare si at jeg tror det burde gå bra så lenge du ikke sliter deg selv ut. Kroppen trenger hvile og restitusjon også, så å gi deg selv noen pauser og hviledager er nok lurt. Du sier du har kontroll på kostholdet, og det har du sikkert, men pass på at du får i deg nok mat. Jeg vet ikke vekt, høyde, alder eller kjønn her nå, men med det aktivitetsnivået du har må du få i deg masse energi! Jeg vil tippe endel i overskudd, men det hadde vært enklere med litt mer info om deg før noen kan svare sikkert på dette. Få også rikelig med søvn, kroppen trenger det. Husk at du skal være frisk og klar for ny sesong, ikke ødelagt etter vinteren! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15239-gir-dette-%C3%B8nsket-effekt/#findComment-582128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhal Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Jeg har ikke peiling på treningsutbytte her, men vil bare si at jeg tror det burde gå bra så lenge du ikke sliter deg selv ut. Kroppen trenger hvile og restitusjon også, så å gi deg selv noen pauser og hviledager er nok lurt. Du sier du har kontroll på kostholdet, og det har du sikkert, men pass på at du får i deg nok mat. Jeg vet ikke vekt, høyde, alder eller kjønn her nå, men med det aktivitetsnivået du har må du få i deg masse energi! Jeg vil tippe endel i overskudd, men det hadde vært enklere med litt mer info om deg før noen kan svare sikkert på dette. Få også rikelig med søvn, kroppen trenger det. Husk at du skal være frisk og klar for ny sesong, ikke ødelagt etter vinteren! Er 20 år, gutt, 183 cm og veier 83,5 kg. Så jeg kan med god grunn gå ned noen kg, for å løpe litt lettere på banen Er i energiunderskudd for øyeblikket. Spiser rundt 1500-2000 kcal daglig, og har en 1 spisedag i uken hver lørdag, der jeg spiser det jeg vil. Har holdt på med dette i 2-3 uker nå, og har gått ned fra 86 kg til 83,5 kg, så det ser ut til å fungere! Målvekten min er på rundt 75 kg, noe jeg håper å klare innen februar. Ligger på rundt 1,7 gram protein per kilo kroppsvekt daglig, slik at jeg ikke mister spesielt med muskler. Trener som sagt styrke 2 ganger i uken også, slik at jeg forhåpentligvis opprettholder styrken. Bør jeg kutte ut et par kondisjonsøkter? Hvordan bør jeg eventuelt trene kondis for å få optimalt utbytte? Har som sagt et mål om å få en enorm kondis og fysikk til seriestart i 2013, så dette går jeg inn for 100 prosent! Setter pris på innspill, synspunkter, kostholdstips og treningstips! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15239-gir-dette-%C3%B8nsket-effekt/#findComment-582138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
M. M Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Personlig hadde jeg fokusert på å få mer muskler/mindre fett og vedlikeholdt kondisjon en stund. Men nå var jeg forsvarer, så ekstra kilo kom godt med Avhenger vel mye av din posisjon på banen Har du noen fotballtreninger ila vinteren er det perfekt kondisjonstrening(naturlig intervall, spesielt innendørs, da får man kjørt seg). Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15239-gir-dette-%C3%B8nsket-effekt/#findComment-582750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Er 20 år, gutt, 183 cm og veier 83,5 kg. Så jeg kan med god grunn gå ned noen kg, for å løpe litt lettere på banen Er i energiunderskudd for øyeblikket. Spiser rundt 1500-2000 kcal daglig, og har en 1 spisedag i uken hver lørdag, der jeg spiser det jeg vil. Har holdt på med dette i 2-3 uker nå, og har gått ned fra 86 kg til 83,5 kg, så det ser ut til å fungere! Målvekten min er på rundt 75 kg, noe jeg håper å klare innen februar. Ligger på rundt 1,7 gram protein per kilo kroppsvekt daglig, slik at jeg ikke mister spesielt med muskler. Trener som sagt styrke 2 ganger i uken også, slik at jeg forhåpentligvis opprettholder styrken. Bør jeg kutte ut et par kondisjonsøkter? Hvordan bør jeg eventuelt trene kondis for å få optimalt utbytte? Har som sagt et mål om å få en enorm kondis og fysikk til seriestart i 2013, så dette går jeg inn for 100 prosent! Setter pris på innspill, synspunkter, kostholdstips og treningstips! Personlig hadde jeg nok kjørt litt mindre kondisjon, typ 3 økter i uken.. Og 3-4styrkeøkter i uken, med fokus på kjerne,ekplosivitet og styrke med baseøvelser! De 3 kondisjonsøktene ville jeg hatt 1 langkjøring og 2 intervall/motbakke løp osv... Variasjon ville jeg sagt er viktig! Med den treningsmengden ville jeg nok lagt meg ca 300-500kcal under vedlikehold.. Dvs for din del.. ca 2200-2500kcal(bare gjetter nå) For å kunne vokse litt mer både ved restitusjon samt beholde det du har. For ALL del, husk å ta godt vare på kroppen din. Typ beina, rygg osv.. Viktig med resitusjon!(grønnsåpe bad mmmm f.eks+egen massasje) Tips: Glem for all del ikke balanse treningen. Trening med ball kan du ta deg fri fra, men begynn med dette litt før sesong/opptrenings perioden begynner. Så kan du mer finpusse enn "starte" på nytt! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15239-gir-dette-%C3%B8nsket-effekt/#findComment-582765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forsvarsdama5.0 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Enig med de andre her: mindre kondisjon Kondisjon er noe man kan vedlikeholde relativt lett med noe få økter i uka. Styrke og teknikk derimot så bygges gjennom hele året. Ca 3 ganger i uka kondis, ca 3 med styrke. Godt med mat og hvile. Tren fotballteknikk Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15239-gir-dette-%C3%B8nsket-effekt/#findComment-583206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.