Gå til innhold

Skeive skuldre og rygg


Øyvind Sandvik

Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter med at høyre skulder er lavere enn venstre skulder. Trapezius er også mye større på venstre side enn høyre... Det med at skulderen sitter lavere utgjør at hele kroppen blir dratt litt til høyre, og at høyre side får mer trening enn venstre noe som jeg tror forverrer saken....

Merker at jeg blir mere pompet i høyre side uansett hvordan jeg prøver å trene. Det er at høyre side tar mest belastning siden den har det laveste punktet i de fleste øvelser, og det gjør at høyre side er mer trent. Man ser virkelig forskjell...

Hva kan jeg gjøre for å "rette" opp dette?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noe av det samme "problemet" du refererer til. Min kiropraktor sier at det kan ha oppstrått så tidlig som ved fødsel, eller i barndommen(ved fall, eller lignende) og at kroppen har tilvennet seg dette. Det er ikke noe annet å gjøre enn strekke godt ut etter at du har trent rygg. Heng rett opp og ned uten at føttene toucher gulvet. Jeg har gjort dette lenge nå uten å se noe fremgang. Vil nok være vanskelig å reversere da kroppen har tilvennet seg dette over 30 år, som i mitt tilfelle:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...