Consept Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Hei. Hvordan beregner man best mulig kaloriforbruket ved utholdenhetstrening? Jeg ror på romaskin, og har denne treningen som en del av en plan om å gå ned i vekt. Jeg har en mobil-app som gir meg et anslag, men slikt skal man vel ta med en spade salt. Den forteller meg f.eks at jeg har forbrent mindre hvis jeg ror fortere på samme distanse. Dette kan jo ikke stemme? Jeg leser også at pulsklokker er unøyaktige til dette formålet. På hjemmesiden til consept 2 står det at i det tempoet jeg kan ro, så genererer jeg 179.2 Watt. Hvor mange Kcal vil dette bli på en halvtime? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14956-kaloriforbruk-ved-utholdenhetstrening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
StiligeCecilie Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Tror det blir enklere for deg å regne litt grovere på dette. Kan bruke meg selv som eksempel: Jente, 24 år, 170cm høy og 69 kg. Fitnessbloggen.no - Kalorikalkulator | Facebook I flg kalkulatoren forbrenner jeg 2282 på Moderat Aktiv (3-5 dager trening i uken) og 1987 på Lett Aktiv (1-3 dager trening i uken). Siden jeg trener 3 dager i uken (alltid 3, men ikke så mye utover det), så havner jeg vel ca midt i mellom, så jeg runder av til 2000. Ved å ligge på 1600 kcal har jeg et lite underskudd. Det blir bare stressende og slitsomt for deg å gå så detaljert til sak, så bare prøv deg litt frem. Gjør et grovt anslag, trekk fra 400-500 kcal og prøv det i noen uker. Hvis det ikke virker, så trekk fra 100-200 kcal til og prøv litt til. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14956-kaloriforbruk-ved-utholdenhetstrening/#findComment-570358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forsvarsdama5.0 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Pulsklokke kan fint brukes til å finne ut hvor mye du forbrenner. Hvis du vet maxpulsen din og ca max O2-opptak. Dette er kopiert fra en powerpoint fra idrettsskole (eller noe sånt. hadde lagret den på pcen). Den het noe sånt som "Leif Inge Tjelta: Utholdenhet og utholdenhetstrening" du kan jo prøve å søke den opp. "I hvile er O2 opptaket 0,2I 0,2-0,3l/min (energiomsetning = 70 70-100watt), vi bruker da 1400 1400-2000 kilokalorier/ døgn Om vi går i et tempo som er 6km/t, øker O2-opptaket 4 ganger hvileverdien En som løper i 20km/t (3min/km) har et O2 opptak som er 20 ganger hvileverdien I hvile går det ca 5l blod ut fra hjertet per min Hvile: utrent 70 (hjerteslag) x 0,070 L per slag =4,9 L blod per min (minuttvolum)=minuttvolum) Hvile: trent 35 (hjerteslag) x 0,150 L per slag = 4,9L blod per min (minuttvolum)" ok, var ikke mye om forbrenning, men littegrann. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14956-kaloriforbruk-ved-utholdenhetstrening/#findComment-583268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.