Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har trent en stund nå, og har lyst å bygge litt mer muskler. Jeg har derfor lyst å endre kostholdet mitt, også fordi jeg vil bli sunnre. MEN jeg synes det er så vanselig når jeg bor med foreldrene mine og de ikke vil. Kan jo ikke lage min egen middag hver dag...

Så har dere noen tips til hva jeg kan gjøre så det ikke blir så dyrt?

Fortsetter under...

Du kan jo gjøre noe med alle de andre måltidene dine? Nå sier du jo lite om hva du spiser og hva du ser for deg, men du kan jo enten spise mer og/eller bedre til alle de andre måltidene du kan styre? Mer skinke på skiva, mer melk i glasset, et ekstra egg til frokost osv?

Jeg lagde ofte min egen mat da jeg bodde hjemme. Var det en usunn middag som jeg spise med dem tok jeg bare det med i beregningen til mitt daglige behov. Frokost, mat på skolen, mat etter trening og kveld lagde jeg i alle fall 100% selv, 90% av dagene lagde jeg mat med pappa eller så lagde han noe jeg også var gira på.

Jeg vedder på at foreldrene dine ønsker at du skal trives, gi et seriøst utrykk for at du ønsker å leve sunt. Gjør du dette håper jeg virkelig de tar det til etterettning.

Gjest SlettetBruker3

Det vi gjør i min familie, er at alle lager middag en eller flere ganger i uken. Pleier å lage den 2-3 ganger i uken, og da står jeg helt fritt til å servere det jeg vil. Betaler det heller ikke selv. Du kan prøve å få til en slik ordning i din familie også :) Veldig populært hos oss! Får dem til og med til å spise tunfiskburgere!

Men det er også viktig å spise det en får servert, man kan ikke bli altfor opphengt i det heller. Og du kan jo selv velge hva du vil ha på tallerkenen, om du vil ha mer kjøtt/fisk/grønnsaker og evt. mindre pasta, ris, osv. Og jeg tror det er viktig at du setter deg ned og snakker med foreldrene dine, få dem til å forstå hvorfor du vil spise sunnere. Og vær med dem på butikken - de syns det er koselig og du kan kaste det du vil i handlevognen :sneaky:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...