Gå til innhold

Knirk og knak i ledd


Ginaaa

Anbefalte innlegg

Hei

Først så vet jeg ikke om dette er rette stedet å spørre om dette men jeg spørr her alikavel.

Jeg har merket meg til at jeg i det siste har knirket og knaket i ledd over hele kroppen.

Det gjør ikke vondt eller noe men jeg knaker så innmari. Er det kulda eller hva er greia? Jeg skal jo ikke knirke og knake i en alder av 24 :bored:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Først så vet jeg ikke om dette er rette stedet å spørre om dette men jeg spørr her alikavel.

Jeg har merket meg til at jeg i det siste har knirket og knaket i ledd over hele kroppen.

Det gjør ikke vondt eller noe men jeg knaker så innmari. Er det kulda eller hva er greia? Jeg skal jo ikke knirke og knake i en alder av 24 :bored:

Det kan dreie seg om flere ting, men ofte er slik knirking et tegn på at ledd ikke er sentrert under bevegelse. Dette er noe f.eks. muskelubalanser kan forårsake, noe som ikke akkurat er uvanlig.

Det trenger ikke være "farlig", men det kan være et tegn på at du burde fokusere på å rette opp i eventuelle problemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan dreie seg om flere ting, men ofte er slik knirking et tegn på at ledd ikke er sentrert under bevegelse. Dette er noe f.eks. muskelubalanser kan forårsake, noe som ikke akkurat er uvanlig.

Det trenger ikke være "farlig", men det kan være et tegn på at du burde fokusere på å rette opp i eventuelle problemer. :)

Interessant. Jeg har veldig knirking i anklene og i motsetning til knær og andre steder der jeg tidvis har dette fortsetter det å knirke uansett hvor lenge jeg vrir leddet. Er det mobilitet som bør opptrenes da? Er vel ikke så mye ubalanser som kan skje i musklene i ankelleddet. Regner ikke med det har så mye for seg å gjøre tåcurl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør det hos meg også, hender jeg må knekke opp ryggen litt når jeg holder på. Det er som regel ikke noe farig, og betyr som regel at det er noe som skjer i leddene, kanskje er dem ikke vant til å få bevegelse som nå ? Fikk beskjed av naprapaten at knekking uten smerter er ikke noe farlig.

ja nei ingen som helst smerte ved dette, så da satser og håper jeg på at det kanskje er noe ufarlig noe :) men om det skulle bli vondt må jeg selvfølgelig oppsøke lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Jeg har veldig knirking i anklene og i motsetning til knær og andre steder der jeg tidvis har dette fortsetter det å knirke uansett hvor lenge jeg vrir leddet. Er det mobilitet som bør opptrenes da? Er vel ikke så mye ubalanser som kan skje i musklene i ankelleddet. Regner ikke med det har så mye for seg å gjøre tåcurl?

Ja, det er en av hensiktene med ankelmobiliseringer - få leddet til å bevege seg skikkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så stiv i anklene så jeg må stå på tærna med helene oppå noe for å ta kne bøy. Vrir jeg på anklene komme er mange rare lyder. Jeg får det til å lage knirke lyder overalt, i går lå jeg og knakk noen ledd i låret/hofta ved å ta benet opp og ned, gubben trodde lyden kom fra senga. Jeg har begynt å trene anklene mine litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...