Monica_ Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hei! Nå har jeg trent i halvannen måned, og begynte i utgangspunktet med børge sitt nybegynnerprogram, men har byttet ut noen øvelser (ja, jeg vet at man egentlig ikke skal gjøre det ). Målet mitt er å bli sterkere i hele kroppen, slik at jeg takler hverdagen på en best mulig måte. Jeg merker allerede fremgang, og det er kjekt. Jeg tar det rolig i starten, tenker på teknikk, og har hittil trent 2 - 3 ganger i uken (stort sett 3). Jeg er opptatt av at trening skal bli en del av hverdagen, ikke at trening blir hverdagen min. Men noen spørsmål har dukket opp i det siste: 1. Jeg varmer opp på mølle/o.l i ca 10 min hver gang, men har lest at dynamisk oppvarming er "tingen". Hvilke øvelser er de viktigste å gjøre isåfall? Må jeg gjøre alle mulige øvelser i 20-30 min før hver trening? Hva bør jeg fokusere på? (vet at alle er individuelle, men jeg tenker generelt sett). Gi meg gjerne linker til øvelser jeg bør gjøre. Jeg vet med meg selv at hvis det blir komplisert og tar for lang tid, så mister jeg litt motivasjonen. 2. Ser dette programmet greit ut? Noe som bør fjernes/legges til? Er biceps og triceps-øvelser noe jeg bør legge inn, eller får jeg trent de godt nok i de andre øvelsene? Her er øvelsene jeg gjør: - Hip thrust (for å aktivere?) - Goblet squat (for å kunne øve meg litt på knebøyøvelsen) - Bulgarsk utfall - Markløft med kettlebell (øve inn markløftbevegelsen litt) - Push ups (fordi jeg er svaaak, og klarer nesten ingen normale pushups enda) - Roing med smalt grep - Stående skulderpress med manualer - Nedtrekk bredt grep/evt chins der man kan ta "av" kroppsvekten. - Rygghev/omvendt rygghev - Planke/Mageøvelse på ball Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14852-n%C3%A5-har-jeg-trent-i-halvannen-m%C3%A5ned-men-trenger-litt-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
JarleS Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Programmet du har startet på er veldig bra for nybegynnere. Du kan også sjekke ut dette: Derfor kan høye hæler gi deg hodepine - Fitnessbloggen Ville ikke lagt til eller trukket fra øvelser, det er en grunn til at det er slik det er og for en nybegynner vil det være godt nok i en god stund I starten handler det om å bygge opp volumtoleranse og teknikk, så kan man heller begynne å se på hva man vil etterhvert. Oppvarming på mølle anses stort sett for å være bortkastet. Selv pleier jeg aldri å gjøre det og føler heller ikke noe behov for det. Dynamisk oppvarming derimot vil spesifikt ta sikte på å gjøre klar ledd, sener og muskler til de komplekse bevegelsene som inngår i øvelsene vi tar, som for eksempel knebøy og benkpress. Noen videoer: LYTP - MyRevolution Dynamisk oppvarming for bein - MyRevolution Dynamisk oppvarming for overkropp - MyRevolution Programmet ditt ser greit ut, men er det noen grunn til at du ikke har begynt med stang i mark og bøy enda? Bevegelsen blir en god del annerledes, og hvis du har kjørt samme type bevegelse i halvannen måned nå er jeg sikker på at du er klar til å gå videre Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14852-n%C3%A5-har-jeg-trent-i-halvannen-m%C3%A5ned-men-trenger-litt-tips/#findComment-566070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica_ Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Takker for svar! Markløft og knebøy med kettlebell/manual begynte jeg med for en ukes tid siden (det glemte jeg å skrive), og så tenker jeg at jeg prøver meg forsiktig på stang etter nyttår. Vil ta det rolig i starten. Når jeg bruker manual/kettlebell kan jeg stå litt for meg selv å øve, uten at noen venter på at jeg skal bli ferdig med stangen. Når det gjelder dynamisk oppvarming, er dette noe jeg kan gjøre hjemme rett før jeg drar på trening? Fra jeg går ut døren til jeg er inne på treningsstudioet tar det ca 10 minutter. Hadde vært litt greit å gjøre det hjemme, særlig nå i starten når jeg skal lære en del rare dynamiske bevegelser, hehe.. Greit å ha youtube tilgjengelig på dataen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14852-n%C3%A5-har-jeg-trent-i-halvannen-m%C3%A5ned-men-trenger-litt-tips/#findComment-566284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Takker for svar! Markløft og knebøy med kettlebell/manual begynte jeg med for en ukes tid siden (det glemte jeg å skrive), og så tenker jeg at jeg prøver meg forsiktig på stang etter nyttår. Vil ta det rolig i starten. Når jeg bruker manual/kettlebell kan jeg stå litt for meg selv å øve, uten at noen venter på at jeg skal bli ferdig med stangen. Når det gjelder dynamisk oppvarming, er dette noe jeg kan gjøre hjemme rett før jeg drar på trening? Fra jeg går ut døren til jeg er inne på treningsstudioet tar det ca 10 minutter. Hadde vært litt greit å gjøre det hjemme, særlig nå i starten når jeg skal lære en del rare dynamiske bevegelser, hehe.. Greit å ha youtube tilgjengelig på dataen. "Det betyr ikke at du trenger å være fullstendig besatt av korrekt teknikk. Mange som teknikktrener i evigheter er ofte bare redde for å trene hardt. Å etterstrebe helt perfekt form på de aller siste repsene dine kan være kontraproduktivt hvis du overdriver." Kukerundtsyndrom - Fitnessbloggen Å løfte barbievekter helt til nyttår er hverken nødvendig eller gunstig. Høres ut som du er redd for å løfte tungt Mark og bøy med kettlebell er dessuten noe helt annet enn å gjøre det med stang, så teknikktreningsverdien er heller tvilsom. Gjør det hvor du vil. Jeg pleier å ta litt kroppsvektbøy for å myke opp lyske osv. før jeg kjører på trening for å knebøye. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14852-n%C3%A5-har-jeg-trent-i-halvannen-m%C3%A5ned-men-trenger-litt-tips/#findComment-566410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 dett ser helt fint ut. koblet squat er konge. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14852-n%C3%A5-har-jeg-trent-i-halvannen-m%C3%A5ned-men-trenger-litt-tips/#findComment-575640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.