Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet at det allerede finnes mange tråder av nybegynnere som lurer fælt på hvordan de skal komme i gang, og som regel linkes det til artikkelen her inne om styrketrening for nybegynnere. Jeg har selv lest denne artikkelen flere ganger, og har bestemt meg for at jeg ønsker å starte opp med et ferdig oppsatt program på grunn av at jeg er forholdvis fersk når det gjelder styrketrening.

Problemet mitt er å vite hvilket jeg skal velge. På artikkelen her inne er det jo både Starting Strength, nybegynnerprogrammet til Børge Fagerli og programmet som er beskrevet i selve artikkelen, men hvordan vet jeg hvilket av disse jeg skal satse på? En annen ting er at nybegynnerprogrammene som ligger her inne gjerne er 6-8 ukers programmer, men hvordan vet hvilken vei jeg skal ta når disse ukene er gått? Leser masse her inne, men synes det er så vanskelig å vite akkurat hvordan jeg skal komme fram til noe som passer optimalt for meg. Min største frykt er å bruke flere måneder på treningssenteret til ingen nytte. Når jeg starter på noe, vil jeg være sikker på at det faktisk kommer til å gi resultater, for ellers vet jeg med meg selv at jeg kommer til å gi opp...

Ellers vil jeg bare si tusen takk for en fantastisk side og mange hyggelige og hjelpsomme mennesker!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14691-valg-av-nybegynnerprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både nybegynnerprogrammet her, det til Børge Fagerli, Starting Strength m.f. er gode programmer. Husk at i starten handler resultatene mest om å bygge opp treningstoleranse og jobbe inn teknikk, når du begynner å mestre dette kan du vurdere andre programmer/progresjonsmodeller der økte vekter er av primær interesse :)

Hei.

Jeg vet at det allerede finnes mange tråder av nybegynnere som lurer fælt på hvordan de skal komme i gang, og som regel linkes det til artikkelen her inne om styrketrening for nybegynnere. Jeg har selv lest denne artikkelen flere ganger, og har bestemt meg for at jeg ønsker å starte opp med et ferdig oppsatt program på grunn av at jeg er forholdvis fersk når det gjelder styrketrening.

Problemet mitt er å vite hvilket jeg skal velge. På artikkelen her inne er det jo både Starting Strength, nybegynnerprogrammet til Børge Fagerli og programmet som er beskrevet i selve artikkelen, men hvordan vet jeg hvilket av disse jeg skal satse på? En annen ting er at nybegynnerprogrammene som ligger her inne gjerne er 6-8 ukers programmer, men hvordan vet hvilken vei jeg skal ta når disse ukene er gått? Leser masse her inne, men synes det er så vanskelig å vite akkurat hvordan jeg skal komme fram til noe som passer optimalt for meg. Min største frykt er å bruke flere måneder på treningssenteret til ingen nytte. Når jeg starter på noe, vil jeg være sikker på at det faktisk kommer til å gi resultater, for ellers vet jeg med meg selv at jeg kommer til å gi opp...

Ellers vil jeg bare si tusen takk for en fantastisk side og mange hyggelige og hjelpsomme mennesker!

Hei Annie. Utorlig fint at du vil begynne å trene. De fleste nybegynnerprog. er laget for at du skal få en gradvis tilvenning i musklaturen. Hvis du plutselig hadde kjørt på med det råeste av det råe ville du endt opp med flere skader enn du har tid til å rehabilitere. Så med andre ord bygger de en base for videre fremgang. Start med et slik program og ikke vør redd for å spørre rundt om hjelp til spotting, teknisk utførelse eller andre ting. Folk er generelt veldig hyggelige!

Når perioden så er over vil du ha økt ganske mye i det meste og kjenne deg strammere i kropp og sinn.

Fra her er det litt opp til hva du ønsker. Ikke vør redd for å ta et program som har som mål å bygge litt da muskler på jenter er praktisk og vakkert.

Kjør på med treningen så sal du se at du får fremgangen du ser etter. Husk kosthold :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...