Anine. Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hei. Jeg vet at det allerede finnes mange tråder av nybegynnere som lurer fælt på hvordan de skal komme i gang, og som regel linkes det til artikkelen her inne om styrketrening for nybegynnere. Jeg har selv lest denne artikkelen flere ganger, og har bestemt meg for at jeg ønsker å starte opp med et ferdig oppsatt program på grunn av at jeg er forholdvis fersk når det gjelder styrketrening. Problemet mitt er å vite hvilket jeg skal velge. På artikkelen her inne er det jo både Starting Strength, nybegynnerprogrammet til Børge Fagerli og programmet som er beskrevet i selve artikkelen, men hvordan vet jeg hvilket av disse jeg skal satse på? En annen ting er at nybegynnerprogrammene som ligger her inne gjerne er 6-8 ukers programmer, men hvordan vet hvilken vei jeg skal ta når disse ukene er gått? Leser masse her inne, men synes det er så vanskelig å vite akkurat hvordan jeg skal komme fram til noe som passer optimalt for meg. Min største frykt er å bruke flere måneder på treningssenteret til ingen nytte. Når jeg starter på noe, vil jeg være sikker på at det faktisk kommer til å gi resultater, for ellers vet jeg med meg selv at jeg kommer til å gi opp... Ellers vil jeg bare si tusen takk for en fantastisk side og mange hyggelige og hjelpsomme mennesker! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14691-valg-av-nybegynnerprogram/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
JarleS Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Både nybegynnerprogrammet her, det til Børge Fagerli, Starting Strength m.f. er gode programmer. Husk at i starten handler resultatene mest om å bygge opp treningstoleranse og jobbe inn teknikk, når du begynner å mestre dette kan du vurdere andre programmer/progresjonsmodeller der økte vekter er av primær interesse Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14691-valg-av-nybegynnerprogram/#findComment-563427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hei. Jeg vet at det allerede finnes mange tråder av nybegynnere som lurer fælt på hvordan de skal komme i gang, og som regel linkes det til artikkelen her inne om styrketrening for nybegynnere. Jeg har selv lest denne artikkelen flere ganger, og har bestemt meg for at jeg ønsker å starte opp med et ferdig oppsatt program på grunn av at jeg er forholdvis fersk når det gjelder styrketrening. Problemet mitt er å vite hvilket jeg skal velge. På artikkelen her inne er det jo både Starting Strength, nybegynnerprogrammet til Børge Fagerli og programmet som er beskrevet i selve artikkelen, men hvordan vet jeg hvilket av disse jeg skal satse på? En annen ting er at nybegynnerprogrammene som ligger her inne gjerne er 6-8 ukers programmer, men hvordan vet hvilken vei jeg skal ta når disse ukene er gått? Leser masse her inne, men synes det er så vanskelig å vite akkurat hvordan jeg skal komme fram til noe som passer optimalt for meg. Min største frykt er å bruke flere måneder på treningssenteret til ingen nytte. Når jeg starter på noe, vil jeg være sikker på at det faktisk kommer til å gi resultater, for ellers vet jeg med meg selv at jeg kommer til å gi opp... Ellers vil jeg bare si tusen takk for en fantastisk side og mange hyggelige og hjelpsomme mennesker! Hei Annie. Utorlig fint at du vil begynne å trene. De fleste nybegynnerprog. er laget for at du skal få en gradvis tilvenning i musklaturen. Hvis du plutselig hadde kjørt på med det råeste av det råe ville du endt opp med flere skader enn du har tid til å rehabilitere. Så med andre ord bygger de en base for videre fremgang. Start med et slik program og ikke vør redd for å spørre rundt om hjelp til spotting, teknisk utførelse eller andre ting. Folk er generelt veldig hyggelige! Når perioden så er over vil du ha økt ganske mye i det meste og kjenne deg strammere i kropp og sinn. Fra her er det litt opp til hva du ønsker. Ikke vør redd for å ta et program som har som mål å bygge litt da muskler på jenter er praktisk og vakkert. Kjør på med treningen så sal du se at du får fremgangen du ser etter. Husk kosthold JarleS 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14691-valg-av-nybegynnerprogram/#findComment-563786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.