Gå til innhold

Har jeg nok proteiner?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen ville hjelpe meg litt med kostholdet :)

Skal som sagt opp i vekt og lurer på om jeg har for lite proteiner.. Kom gjerne med tips :)

Frokost: 60 g havregryn med 50/50 med vann og melk. Topper dette med 2 spiseskjer med cottage cheese og rundt 150 g fryste bær. Dynker den som regel med kanel :) Eller så på dager jeg ikke trener spiser jeg en skyr blåbær og en skyr skogsbær, med to spiseskjeer cottage cheese, 20 g musli, en spiseskje med sukkerfritt syltetøy og rundt 150 g fryste bær. Eller så kan det være tre brødskiver med pålegg som ost, skinke, kesam, leverpostei, makrell i tomat.

Lunsj: Her blir det som regel brødskiver eller speltlomper. Er det speltlomper blir det som regel 5-6 stk med pålegg i. Alt i fra makrell i tomat til skinke osv. Eller så er det tre brødskiver. Noen ganger spiser jeg bare to stk egg med litt salat og kanskje en skyr yoghurt.

Mellom måltid blir som regel skyr mango, eller en banan. Noen ganger to speltlomer med kesam og skinke. Så spiser jeg alltid rundt 100 - 150 g mini gulrøtter og 100g kålrot.

Middag: Der har jeg som regel to poteter, 200g grønnsaker. 150-200 g med kjøtt, fisk eller kylling. Kommer an på hva det er.

Kveldsmat: Enten blir det speltlomper med litt søtere pålegg som prim, kesam og syltetøy, eller skinke osv. Gjerne en kopp kakao(lettere type) Noen ganger blir det to skyr yoghurt med cottage cheese og fryste bær. Kutter alltid opp en halv appelsin, et halvt eple og en halv pære og spiser..

Ser dette greit ut? Føler det er mye karbohydrater, men er sulten ganske mye, så føler det er brød og lomper som metter mest..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14667-har-jeg-nok-proteiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mtp din aktivitet i en annen tråd i dag, der det fremkom at du sliter med ting som ikke egner seg å søke hjelp om over internett så velger jeg, i samarbeid med andre moderatorer, å stenge denne tråden.

Ber om forståelse for dette, og oppfordrer deg til å lese saken Eirich linket deg til i forrige tråd: Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Les godt gjennom denne, og ta til deg det som står der. Det er en god grunn til at vi stenger slike tråder, og det er utelukkende for å beskytte folk som er i nettopp din situasjon. Dette er ting man trenger hjelp med face-to-face fra kvalifiserte folk, ikke over internett fra kjente folk du ikke har noen forutsetning for å vite hvem er.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...