Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen av dere som har en formening om hvorvidt det går greit og trene moderat - tung styrke når man går på anitbiotika kur, eller om det er noen som har erfaring med dette? Har idag påbegynt en antibiotika kur med medikamentet Apocillin og glemte helt å spørre legen idag om hvordan det går for seg, så tenkte kanskje at noen av dere her har noen svar på dette (y)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14291-antibiotika-og-styrketrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

apocillin er ein form for penicillin - det mest brukte antibiotikum.

om du kan trene eller ikkje, avhenger av kva form du føler deg i. viss du føler du har overskudd til å trene, så gjer det gjerne. det påverkar ikkje kuren på nokon som helst måte.

god bedring:)

Grunnen til at du går på pencilin er fordi kroppen er syk. Og når kroppen er syk så trenger den hvile. Selv om treningen ikke ødelegger pencilinkuren i den forstand så gir du kroppen enda mer å jobbe med hvis den skal restituere muskler samtidig som den bekjemper en betennelse/sykdom. Vent vertfall 3-4 dager etter du starter kuren før du trener.

Jeg har gått på den smellen selv at jeg følte meg ganske fin og tok en relativt rolig økt - ente opp med å bli enda sykere og måtte på runde nr 2 med pencilin (og gå enda lengre uten trening).. :/ no fun.

som lege har eg ingen betenkligheter med å la pasientene trene under antibiotikakur, såfremt dei sjølv føler seg i form og har overskudd til det... dette må kvar og enkelt føle seg fram til sjølv. er sjølvsagt av betydning kva man får behandling for (man trener ikkje under ein kraftig lungebetennelse f eks).

det som du nevner med at du gjekk på ein smell, tyder på at du har fått feil antibiotika i første omgang, og har neppe noko med treningen å gjere.

mvh - L

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...