Gå til innhold

Dårlig proteinpulver?


Skouge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på om protein pulver kan gå ut på dato?

La merke til det nå når jeg laget meg en shake, at Whey Tech`en min fra PF gikk ut 07/10...

Hva er det som skjer med proteinet siden det "blir dårlig"?

Ikke noe å si på smaken iallefall.

Tror neppe proteinene blir ødelagte, de er jo i pulverform likt som mel for eksempel.

Grunnen til datostemplingen er rett og slett bare det at det ikke er lovlig å selge produkter uten det her i Norge ;) Noen mnder på overtid skal du ikke bry deg med! Det eneste jeg tipper kan endres er kanskje lukt/smak/farge/konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at ordlyden på datomerkingen forteller noe om det er spiselig etter datoen eller ikke. Er maten merket med "siste forbruksdag" betyr dette at matvaren kan være helsefarlig dårlig etter denne datoen - kjøtt, fisk og annen ferskvare som råtner merkes slik. Står det "best før" betyr det bare at etter denne datoen kan varen være forringet smaks-/utseendemessig, og det er ikke forbundet med helsefare å spise den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...