Gå til innhold

Bli kvitt de siste fem kilo


TrainGre

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en gutt på snart 20 år. Er cirka 189 høy, og veier for øyeblikket rundt 95-96 kg. Jeg har den siste tiden gått ned rundt 4 kg på et par uker, da ved hjelp av at jeg har vært disiplinært med hva jeg putter i meg, og hvor mye jeg har trent. Da jeg gikk ned fra rundt 98-99 kg til 95 kg så tok jeg meg en løpetur nesten hver kveld, en fin trasè som jeg bruker 10 minutt(er) på å jogge i bra tempo. Man kan bruke lenger tid, men da med mye lavere intensitet (selvfølgelig). Men det jeg lurer på nå, er hva jeg skal gjøre videre? Jeg har tilgang på treningsstudio, og det jeg ønsker er å komme meg ned i vekt, for så å "bygge meg opp" igjen senere. Jeg håper å være på rundt 90 kg innen desember måned. Jeg vet jeg klarer det, nettopp fordi jeg er disiplinert når det gjelder kosthold, men unner meg godsaker i helgene.

Per dags dato er situasjonen slik at jeg føler jeg må variere treningen for å gå ned i vekt, da det ikke holder å løpe den ruta jeg vanligvis løper, i høy intensitet, da kroppen nå er blitt vandt til det.

problemet er det neste steget....

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Har du trent styrketrening før?:)

De finnes artikler som "styrketrening for nybegynnere" og "starting strength" som er veldig gode programmer med fokus på baseøvelser(de som tar flest muskler)!(de ligger på "styrketrening/vektnedgang på forsiden)

Styrketrening+litt kardio=true story for vektnedgang:)

Ellers bør du få oversikt over hva du faktisk får i deg Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold

Du kan også gå inn på facebook og "fitnessbloggen" og bruke kcal kalkulatoren og se hva du skal ha for å "vedlikeholde" vekten din:) Og deretter justere deretter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Men greia er jo at jeg vil bli mindre, og man blir jo ikke nødvendigvis mindre med styrketrening?

1. Du strammer opp

2. Du øker forbrenning

Det vil ta mnd,år,tiår.. Å bli "stor"!

Det at man blir stor ved styrketrening er bare tull. Det skal MYE til, mye hardt arbeid og mye mat:) Og ligger du i underskudd, så er det fysisk "umulig" å få større muskler:)

Jeg går utifra du vil ha muskler, men få vekk fettet?:) Da er styrketrening veien;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...