Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg å lage et program for å øke hurtigheten min!

Jeg trener styrke 2 dager i uka, og fotball 2 dager. Jeg trenger hjelp til å øke hurtigheten min i sammenheng med fotballen. Og jeg er sikker på at det er noen her inne som kan litt av hvert om forskjellige hurtighetsøvelser!

Treningen kan gjerne bestå av både styrketrening på bein, og intervalltrening!

Håper på gode svar herfra :D

Fortsetter under...

slik jeg ser det, for å øke hurtigheten, må du trene hurtighet, som betyr i min mening intervall trening, f.eks 100m 100% full spurt, oggå gjerne bakke sprinting, løpe med slede (belte rundt deg, tau til en ting som det er litt vekt i feks et dekk e.l., og løp som F) hehe :)

box-jumps kan også være fint, og selvfølgelig styrkeaspekt slik som knebøy og lunges osv :)

søk litt på google, du kan sikkert finne mye bra info der (søk på engelsk så får du mye mer/bedre resultater)

Annonse

Eksplosiv utførelse av baseøvelser! Kan kanskje prøve Starting Strength programmet da! Med eksplosiv utførelse og litt fler reps!

Også løpe korte intervaller :)

Om du begynner å tukle med programmet, legge til øvelser, endre på repetisjoner etc, så er det ikke lengre Starting Strength, og da er det ikke lengre sikkert du får det du er ute etter.

Kjør Starting Strength som det er, og få noen til å lære deg olympiske løft ved siden av. Det er ingenting du kan gjøre som vil gjøre deg mer eksplosiv på en bedre måte enn å trekkedyttehumpestøte massevis av kilo fra bakken til over hodet i løpet av et øyeblikk.

Om du begynner å tukle med programmet, legge til øvelser, endre på repetisjoner etc, så er det ikke lengre Starting Strength, og da er det ikke lengre sikkert du får det du er ute etter.

Kjør Starting Strength som det er, og få noen til å lære deg olympiske løft ved siden av. Det er ingenting du kan gjøre som vil gjøre deg mer eksplosiv på en bedre måte enn å trekkedyttehumpestøte massevis av kilo fra bakken til over hodet i løpet av et øyeblikk.

Skjønner hva du mener! Men jeg mente å kjøre de øvelsene som er i Starting Strength. For der er det jo masse baseøvelser! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...