Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For litt over to måneder siden tok jeg kontakt med en bekjent som er personlig trener. Jeg var helt fra meg etter å ha gått opp over 7kg i løpet av sommeren, jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, for det jeg gjorde hjalp ikke. Jeg slet meg igjennom to uker på Rhodos med store gnagsår mellom lårene, og hadde fått dårligere selvtillit. Jeg nektet å la dette gå enda lenger. Så her måtte noe virkelig gjøres.

Siden hun som skulle hjelpe meg er bosatt i Oslo, og jeg i Molde. Så ble den enkleste løsningen, nett-coaching. Hun måtte vite alt om meg før vi startet: vekt, høyde, cm (mage, lår, bryst og armer), hva jeg likte å spise, hva jeg ikke likte og hva jeg evt var allergisk mot. Siden jeg ikke kjente henne så godt, så så jeg på dette som noe jeg absolutt ikke kunne sluntre unna. Jeg bet tenna sammen og begynte på det hardeste programmet den første uka PSMF. Den går ut på å spise kun det som er essensielt for kroppen (det kroppen ikke greier å produsere selv), den er hovedsaklig basert på proteiner. Dette var en veldig hard uke, men siden jeg kunne kommunisere med henne over nett når jeg ville, så hjalp hun meg med tips og råd til hvordan jeg skulle tenke de dagene jeg ville spise en sjokolade eller lignende (jeg måtte tenke på hvor mye jeg tapte bare ved å spise den lille sjokoladen, og hvor mye jeg engentlig ødela denne uken). Dette hjalp meg veldig mye på vei.

Hver uke sendte jeg henne målene i cm og vekten min, dette gjorde dette mye artigere når jeg måtte vise henne hvor mye eller hvor lite jeg hadde gått ned. Veldig motiverende!

De neste ukene ble det lagt til litt mer karbohydrater. Men knekkebrød og brød som alltid har vært viktig for meg, kom aldri tilbake. Men når jeg så hvor mye det utgjorde å la være å spise brødmat, så sluttet jeg å tenke så mye på det.

Jeg hadde oppfølging av henne i 4 uker, men etter det ville jeg stå på egne bein. Både kostholdsprogrammet og treningsprogrammet har jeg fortsatt med, og kostholdet mitt har blitt noe helt annet enn det det en gang var. Jeg er så takknemlig over hjelpen jeg har fått, og bare det å komme inn igjen i de gamle buksene mine er helt topp.

Selv om jeg ikke liker å vise meg selv i bare undertøyet, så skal jeg legge det ut som en motivasjon for dere som trenger det. Dette er etter 8 uker med hard trening og et godt kosthold:

post-5800-14440900767042_thumb.png

En dag for meg nå, kan se slik ut:

Kosthold

Frokost: Makrell i tomat 150gram + 2 speltlomper + agurk

Mellommåltid: 10 skiver kokt skinke + grønnsaker og salat

Middag: 200gram kyllingkjøttdeig og salat (kan bruke tacokrydder om ønskelig og kesam)

Kveldsmat: 250gram vaniljekesam med bær

Trening

Knebøy (arbeidssett 5*3)

Sittende skulderpress 8*3

Hip Thrust (MYO-rep)

Nedtrekk 8*3

Sittende roing (smalt grep)

RKC planken 10kg på ryggen 50sek

Beinhev 8*3

Håper dere ble litt inspirert (y)

Legger til at min personlige trener var Yngvild Grip fra FastForm :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14093-kun-styrketrening-og-stramt-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...