Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan synes dere dette ser ut? Er generelt opptatt for tiden av å få sterkere rygg, så tar gjerne imot en ryggøvelse! :)

Programmet kombineres med et program med baseløft som jeg tenkte å ta hver tredje-fjerde gang jeg trener styrke, rett og slett for å få litt variasjon.

Beinpress

Chins

Dips

Bulgarske utfall

Arnoldpress

Sittende roing

Triceps kabel

Stående bicepscurl

Rygghev

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14089-helkroppsprogram-hvordan-ser-det-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan synes dere dette ser ut? Er generelt opptatt for tiden av å få sterkere rygg, så tar gjerne imot en ryggøvelse! :)

Programmet kombineres med et program med baseløft som jeg tenkte å ta hver tredje-fjerde gang jeg trener styrke, rett og slett for å få litt variasjon.

Beinpress

Chins

Dips

Bulgarske utfall

Arnoldpress

Sittende roing

Triceps kabel

Stående bicepscurl

Rygghev

Hva med å legge inn en markløft og benkpress ?:)

Beinpress

Chins

Dips

Bulgarske utfall

Arnoldpress

Sittende roing

Triceps kabel

Stående bicepscurl

Rygghev

Hva med å bytte ut rygghev med slyngetrening for rygg? Har hatt særdeles god effekt av slyngetrening som spesifikk ryggøvelse for å få god kjernemuskulatur. Dette som alternativ da hvis ikke markløft er noe du ikke vil trene. Men, er enig i de som sier at markøft nok er såpass grunnleggende at den ville jeg uansett tatt med da. Samme med knebøy egentlig, bytte ut beinpress med knebøy? Trener gjerne flere muskelgrupper og kjernemuskulatur med knebøy fremfor benpress. Men dette er nok smak og behag også.

Jeg er mest komfortabel med beinpress vs. knebøy fremdeles, men har et baseprogram jeg kjører ca. 1 gang i uka (2 av denne, 1 av base) hvor knebøy er med :)

Hm, bytte ut rygghev med slyngetrening for rygg? Er det jeg som er helt blond nå, eller er det ikke sånn at rygghev tar en god del på hamstring, i tillegg til korsrygg? Har en drøm om fine hamstrings nemlig ;)

Annonse

Har en markløft i baseprogrammet mitt, som jeg kjører en gang i uka - holder det? Benkpress høres ut som en ide å ta med ja, er vel litt lite bryst her.. (y)

Veldig avgjørende hva du vil med treningen din , ville gjerne kjørt minst 2 ganger i uken :)

Jeg er mest komfortabel med beinpress vs. knebøy fremdeles, men har et baseprogram jeg kjører ca. 1 gang i uka (2 av denne, 1 av base) hvor knebøy er med :)

Hm, bytte ut rygghev med slyngetrening for rygg? Er det jeg som er helt blond nå, eller er det ikke sånn at rygghev tar en god del på hamstring, i tillegg til korsrygg? Har en drøm om fine hamstrings nemlig ;)

Hei der. Om rygghev er en god øvelse for fine hamstrings det vet jeg ikke, men slynger er iallefall en veldig god trening hvis målet er å få en sterkere rygg ;-)

Mulig jeg misforstod innlegget ditt, trodde sterkere rygg var målet ditt, ikke finere hamstrings ;-) Generelt sett så er jeg tilhenger av øvelser som involverer flest mulig muskelgrupper på en sterk kjerne. Og rygghev er i mine øyne ikke noen god øvelse for hverken ryggen eller hamstrings :-) Men, nå er ikke jeg personlig trener heller, kan jo hende de mener at rygghev er den beste øvelsen for å styrke ryggen. Uansett, du har nå fått en god del tips her fra andre også. Ønsker deg lykke til, og all trening er bra trening uansett.

Annonse

Spørs om du har sittende roing med smalt grep eller bredt grep :) Men den stående blir bredt grep og går mer på at du får en bredere rygg og sterkere

Med smalt :) Men chinsen da..? Jeg trodde at chins med overhåndsgrep og nedtrekk (bredt grep) og stående roing tok på sånn omtrent det samme? :)

Med smalt :) Men chinsen da..? Jeg trodde at chins med overhåndsgrep og nedtrekk (bredt grep) og stående roing tok på sånn omtrent det samme? :)

Ja , men veldig fin øvelse å ta i ny og ned for variasjon :) Den tar på litt annen måte

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...