Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mørketiden er her og jeg tenkte jeg skulle være fornuftig å kjøpe meg omega 3 (for både mental og fysisk helsegevinst :) Spiser fisk ett par-tre ganger i uka, men det holder vel ikke. Problemet er at magen min reagerer veldig på tablettene, og jeg blir sittende på do. Ikke stas altså. :/ Kapslene jeg har kjøpt er trippel omega3 fra biopharma. Om jeg ikke skal spise omega3kapsler, og ikke spiser fisk hver dag, hva er andre alternativer? Mener valnøtter skal inneholde omega3? Hva med de andre virkestoffene i omega3, hva kan erstatte disse?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14073-t%C3%A5ler-ikke-omega-3-alternativer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv vanlig møllers tran med sitronsmak, noe av det billigere du får tak i, så får du iallefall testet om det er noen intolleranse el.

Om det går bra, så kan du evt gå over på bedre typer om du vil optimalisere omega-3 inntaket.

Annonse

Da prøver jeg møllers. :)

Vegard Lysne: jeg har irritabel tarm - kan det ha noe å si? Reagerer på hvetemel, melkeprodukter osv (mye av fodmap'ene).

Tvilsomt at det har noe å si i forhold til omega-3. Irritabel tarm er først og fremst knyttet til karbohydrater og noen proteiner.

Jeg har også irritabel tarm, og ble skikkelig dårlig i magen av disse trippel omega3-kapslene. Prøvde de i ei uke, men måtte gi de opp. Greit å se at jeg ikke er den eneste som reagerer voldsomt på de kapslene, men jeg reagerer på feit mat/oljete mat også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...