Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har i det siste fått vondt i skuldrene (vekselvis høyre og venstre). Virker som skuldrene tåler mindre belastning enn de gjorde tidligere. Har jo lyst til å trene øvelser som krever skulderbevegelse, men vil heller ikke pådra meg noen skader. Noen tips?

Har i det siste trent dips (føles ok), etterfulgt av benkpress (noe som ofte gjør ganske så vondt og derfor forsvinner styrken?) , lurer rett og slett på om jeg burde kutte ut benk for en periode.

Det som er rart er at armhevinger går helt fint. Hva kan dette komme av, og bety?

Gjør cuban rotations som en del av oppvarminga, og merket i begynnelsen at dette hjalp på skulderhelsen, men nå har det ikke samme effekt lenger som det hadde da jeg først begynte. Burde jeg kjøre mer rehab-øvelser?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13919-skuldersmerter-etter-endt-%C3%B8kt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du sier det, kan det hende at jeg går dypere enn 90 grader i dips på noen reps... Er dette skadelig i lengden?

Trener nå:

- 2x pr. uke 7 sett med pressøvelser (dips: 4x6-8 m/20kg, og benkpress: 3x5-8, m/85kg),

- 2x pr. uke 10 sett med draøvelser (sittende roing: 6x6-8, m/50kg, og nedtrekk 4x6-8, m/60kg)

Skal sies at jeg for det meste har trent mye mer pressøvelser enn draøvelser til nå. Fikk opp øynene først for litt siden.

Pleier ikke å gjøre facepulls og foroverbøyd sidehev, men kan dette fungere som rehab-øvelser?

Om man trener skuldre, er det ikke kun å trene militærpress som gjelder? Trenger man disse tilleggsøvelsene også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...