Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 19 år som nå har virkelig bestemt meg for at nå skal noe endres. Jeg har trent i ca. 4 måneder nå, men jeg har lenge vært veldig uviten og dum (er det fortsatt, men heldigvis i mindre grad). Treningsprogrammet jeg hadde gikk dårlig, det var alt for mange øvelser og dager. Ble rett og slett ikke motivert nok, og jeg trente aldri hardt nok.

Jeg leste nylig "kukerundtsyndromet" og har virkelig bestemt meg for å skjerpe meg nå. Har lagt om kostholdet og nå driver jeg å skal finne nytt treningsopplegg.

Har funnet meg fram til den her treningsprogram 5x5 med autoregulering - MyRevolution og har valgt baseøvelsene som var anbefalt for nybegynnere. Har trent det i ca 2. uker nå, men føler at jeg gjerne kunne tatt noen flere øvelser. Men her kommer problemet mitt, det er så mange forskjellige øvelser. Så sliter litt med å velge hva som kan være bra for meg. Jeg veier nå rundt 70 KG og er 185 høy, er ikke tykk. Men jeg har langt unna til at noe six pack skal synes. Målet mitt er ikke å få få six pack (ikke at det er dumt da), men en lavere fettprosent i kroppen så alle musklene mine blir mer synlige (og så vil jeg så klart få større muskler).

Håper noen her har noen gode innspill til noen gode øvelser. Jeg vil ikke "kukerundt", og vil gjerne få et så bra program som mulig. Det jeg vil ha er breiere skuldre og en mye mer markert og synlig v-shape. Det jeg tenkte var å ha et 4 dagers program.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13721-usikker-ang%C3%A5ende-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært behov for flere øvelser i programmet ville det vært implementert, for å være helt ærlig. Som nybegynner får du et enormt utbytte av å følge treningsprogrammet akkurat som det står og heller være litt tålmodig. Husk at du de første par årene bygger grunnmuren for resten av livet ditt - det er ingen vits i å slurve.

Du er bare noen cm lavere enn meg, men veier ca 30kg mindre. Jeg er ikke tynn og har langt i fra en sixpack, men poenget mitt her vil bli at du mest sannsynlig ikke har vondt av å legge på deg litt fett.

Hadde det vært behov for flere øvelser i programmet ville det vært implementert, for å være helt ærlig. Som nybegynner får du et enormt utbytte av å følge treningsprogrammet akkurat som det står og heller være litt tålmodig. Husk at du de første par årene bygger grunnmuren for resten av livet ditt - det er ingen vits i å slurve.

Du er bare noen cm lavere enn meg, men veier ca 30kg mindre. Jeg er ikke tynn og har langt i fra en sixpack, men poenget mitt her vil bli at du mest sannsynlig ikke har vondt av å legge på deg litt fett.

Tusen takk for svar!

Men da bare fortsetter jeg med det programmet her, jeg oppfattet det sånn som at det her på en måte var grunnmuren i mange treningsprogrammer. Ikke at det i seg selv var det fullverdig et.

Har allerede lagt på meg 6-7 KG siden jeg begynte. Men ikke bare i muskler, hadde et veldig dårlig kosthold de 3 første månedene så la på meg merkverdig med fett. Er på tippen til jeg utvikler manboobs, så har egentlig ikke så veldig lyst til å med vilje prøve å få mer fett på kroppen. Har nok å ta av fra før. Jeg har lenge vært en av de tynne og svake datanerdene. Før pleide jeg å være ganske lubben, men med et kosthold bestående av veldig lite mat og med en timeplan full av spilling har jeg nok forbrent vekk ikke bare fett, men også muskler. Ikke at jeg valgte det med vilje, jeg bare var lat. Men nå vil jeg endre på dette.

Tusen takk for svar!

Men da bare fortsetter jeg med det programmet her, jeg oppfattet det sånn som at det her på en måte var grunnmuren i mange treningsprogrammer. Ikke at det i seg selv var det fullverdig et.

Har allerede lagt på meg 6-7 KG siden jeg begynte. Men ikke bare i muskler, hadde et veldig dårlig kosthold de 3 første månedene så la på meg merkverdig med fett. Er på tippen til jeg utvikler manboobs, så har egentlig ikke så veldig lyst til å med vilje prøve å få mer fett på kroppen.

Ja det er noe du må avgjøre selv, tenkte på generell basis og du må tilpasse etter hva du selv vil!

Angående øvelsesutvalg har du dekket hele kroppen med de øvelsene som er satt opp i programmet, og det er derfor de er der. Som det står skal du ligge ganske høyt på RPE-skalaen, så om du tar skikkelig i burde du være så kjørt etter knebøy/chins at andre øvelser ikke frister nevneverdig :)

Ja det er noe du må avgjøre selv, tenkte på generell basis og du må tilpasse etter hva du selv vil!

Angående øvelsesutvalg har du dekket hele kroppen med de øvelsene som er satt opp i programmet, og det er derfor de er der. Som det står skal du ligge ganske høyt på RPE-skalaen, så om du tar skikkelig i burde du være så kjørt etter knebøy/chins at andre øvelser ikke frister nevneverdig :)

Jeg har vært litt tilbakeholden i frykt for å ha dårlig teknikk, men skal bli med en kompis av meg som har peiling på trening neste uke. Forhåpentligvis vil jeg føle meg mye tryggere etter det og vil tørre å ta i enda hardere.

Tusen takk for alle svar, er greit å få litt tilbakemelding så jeg føler at jeg er på rett spor. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...