Gå til innhold

Problemer å spise om morgenen, men lager en slags shake. Trenger tilbakemeldinger

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter veldig med å spise om morgenen og særlig når det er tidlig, men fikk et tips av en kamerat som jeg tok litt videre.

Det jeg lager om morgenen er en slags "shake".

Det jeg har oppi:

1 egg, helst uten plomme.

4-5 Hasselnøtter

4-5 Mandler

4 spiseskjeer med fiber fra en frokostblanding.

4 spiseskjeer med havregryn.

Litt rosiner.

3 skjeer med Cottage Cheese

1 Banan

Litt Cayennepepper

En del melk slik at alt blir ca 800 - 1000 ml.

Alt dette har jeg i en bolle og bruker stavmikser, mikser det i noen minutter slik at alt er en "suppe" og heller det på en drikkeflaske med stor tut.

Det smaker veldig greit og er lett å drikke.

Hva syntes dere? Er dette bra om morgenen? Jeg går 3-4 timer uten å være sulten men pleier å spise noe frukt etter 2-3 timer.

Er det noe annet jeg burde ha oppi, eller bytte ut?

Fortsetter under...

Jeg vet egentlig ikke, hørt det er mye fett i plommen. Skal jeg ta den med?

Ja, det er bl. a. mye fett i plommen. Hvorfor er det negativt?

Hva er målet ditt forresten? Gå opp i vekt?

Ja, det er bl. a. mye fett i plommen. Hvorfor er det negativt?

Hva er målet ditt forresten? Gå opp i vekt?

Etter nesten 2 år med lite bevegelse pga operasjon av knee har jeg endelig kunne røre på meg igjen. Vil litt ned i vekt og få mer muskler. Veier 85 og ideal vekten min er 75 kg.

Etter nesten 2 år med lite bevegelse pga operasjon av knee har jeg endelig kunne røre på meg igjen. Vil litt ned i vekt og få mer muskler. Veier 85 og ideal vekten min er 75 kg.

Hvorfor skal du da på død og liv helle i dag shaken om morgenen?

Har du hørt om periodisk faste? Det er ikke nødvendig å spise frokost hvis du ikke er sulten om morgenen.

Annonse

Jeg fungerer ikke uten mat om morgenen, og må ha det før jeg begynner på forelesning. Trener 3 ganger styrke i uka, 2 ganger spinning. Klatrer 1-2 ganger og går en lang fjelltur i uka. Hvorfor er det så galt å helle det i meg? Det er jo en god frokost.

Jeg fungerer ikke uten mat om morgenen, og må ha det før jeg begynner på forelesning. Trener 3 ganger styrke i uka, 2 ganger spinning. Klatrer 1-2 ganger og går en lang fjelltur i uka. Hvorfor er det så galt å helle det i meg? Det er jo en god frokost.

Jeg er alltid sulten om morgenen, om jeg ikke er det blir jeg det innen 45 min etter at jeg har stått opp.

Okei. Jeg mente ikke at det var gale å hive det i seg. Men jeg gikk utifra at du ikke var sulten, siden du ikke klarte å få i deg mat. For når jeg er sulten klarer jeg å spise. Og når jeg ikke er sulten så er det ikke fullt så lett å hive innpå mat.

Så tolket det bare ut ifra hva jeg selv føler.

Men hiv innpå du, og kjør på! ;-)

Okei. Jeg mente ikke at det var gale å hive det i seg. Men jeg gikk utifra at du ikke var sulten, siden du ikke klarte å få i deg mat. For når jeg er sulten klarer jeg å spise. Og når jeg ikke er sulten så er det ikke fullt så lett å hive innpå mat.

Så tolket det bare ut ifra hva jeg selv føler.

Men hiv innpå du, og kjør på! ;-)

hehe, takk for svar.

Jeg klarer ikke å tygge brød eller noe, begynner å brekke meg eller så har jeg bare maten inni munnen. Derfor er det lett for meg å bare "drikke" alt sammen.

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg vurderer litt å prøve meg på protein pannekaker, tenkte det kanskje var smart til frokost. Eller er det helt dust? Har ingen erfaring med dette :)

Går fint det!

Om du lager røren selv så kan du jo bestemme hvor mye karbohydrater, fett og proteiner du vil ha i til å tilpasses dine behov.

Går fint det!

Om du lager røren selv så kan du jo bestemme hvor mye karbohydrater, fett og proteiner du vil ha i til å tilpasses dine behov.

Har du en oppskrift eller noe? :) vurderte egentlig å kjøpe sånn proteinpulver, som man bare kan blande med vann, eller er ikke det noe lurt? Står opp 5 om morgenen, så er begrenset hvor mye jeg gidder kokkerere på morgningen, hehe.

Har du en oppskrift eller noe? :) vurderte egentlig å kjøpe sånn proteinpulver, som man bare kan blande med vann, eller er ikke det noe lurt? Står opp 5 om morgenen, så er begrenset hvor mye jeg gidder kokkerere på morgningen, hehe.

Du kan prøve noe slikt:

2 egg

40 gram havregryn

1/2 boks mager kesam

Vann eller melk til det blir passelig som røre (prøv deg fram)

Sukrin eller stevia om du vil ha litt søtsmak

Dette lager du på kvelden før og setter røren i kjøleskapet (gjort på 2 minutt). Da blir også havregrynene godt bløtlagte og næringsinnholdet vil også bli bedre (pga nedbrytnings av fytinsyrer).

Du kan prøve noe slikt:

2 egg

40 gram havregryn

1/2 boks mager kesam

Vann eller melk til det blir passelig som røre (prøv deg fram)

Sukrin eller stevia om du vil ha litt søtsmak

Dette lager du på kvelden før og setter røren i kjøleskapet (gjort på 2 minutt). Da blir også havregrynene godt bløtlagte og næringsinnholdet vil også bli bedre (pga nedbrytnings av fytinsyrer).

Da står røra klar i kjøleskapet! Takk for tips :D

Jeg droppa frokost, fungerer fint. Sult er noe du føler når kroppen forventer mat, det går raskt over. Husk å drikke vann. Spiser lunsj mellom 10.30 og 11.30, og det går bra selv om jeg står opp 0615, og går tur med 80 unger den dagen.

Trodde også at jeg var avhengig av frokost før, og at jeg ble gretten uten mat. Tok feil gitt;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...