Gå til innhold

Hvordan oppnå best resultat?


bellaluna

Anbefalte innlegg

Hei!

Litt om meg:

Alder: 23

Høyde: 173 cm

Vekt: 74, 5 kg

Fettprosent: 34%

BMI: 25

Trening:

3000 m: 14,17 min

Benkpress 1RM: 50 kg

Hangups liggende: 3 stk

Mål:

3000m : under 13 min

Benkpress 1RM: 65 kg

Hangups liggende: 20 stk

Jeg trener relativt ofte, prøver å ha 3 styrkeøkter og 3 kondisøkter i løpet av en uke.

På styrkedelen har jeg fokus på overkropp, hovedsaklig bryst og rygg.

Kondisøktene: varierer mellom 4x4, spinning og langkjøring på min 40 min.

Synes det er utrolig vanskelig med maten, blir aldri skikkelig mett og spiser nok for mye. I det siste har jeg mistet litt gnist i forhold til treningen i tillegg, den er jo egentlig en vane, men.. Jeg er lei å se ut kraftig ut, jeg vil se fit ut (se ut som jeg trener så mye som jeg gjør).. Jeg rekner med dette er maten?

What to doooo? Trenger tips og triks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

What to dooo?

1. Du må beskrive styrkeprogrammet ditt for oss.

2. Du tror kanskje det er noe gale med kostholdet. Da må du fortelle oss hva du spiser!

Så kan vi hjelpe deg enda bedre ;-)

God helg!

3 ganger i uka:

benkpress 5x5

skrå benk 6x3

hangups (enten m maskin el liggende) 5x3

nedtrekk rygg 6/8x 3

sittende roing rygg 6/8x3

3 ganger i uka:

Kondis, varierer mellom 4x4, spinning, joggetur ute.

Pleier som regel å trene dette samme økt som styrke.

2 ganger i uka (ca):

leg press maskin/ knebøy 8x3

bulgarsk knebøy/ utfall 8x3

Mat:

Frokost: 4korn m/ ektra lett melk, banan, lett blåbærsyltetøy

Mellommåltid: eple/ nektarin/ klementin e.l.

Lunsj: 2 skiver grovt brød m hvitost og skinke, og frukt

Mellommåltid: gulrot

Middag: eks. tacosalat eller kylling m/ fullkornpasta, pesto og salat

Kvelds: cottage cheese og vaniljekesam/youghurt m/ kanel, banan/eple/bringebær og litt korn. Eller smoothie m lett biola, bringebær, blåbær, korn.

Har tidligere drukket proteinshake etter styrketrening, men har hatt det som et måltid.

Har vært hos ernæringsfysiolog, så fant ut at nøttene jeg tidligere har spist en del av, må kuttes ut. Sliter i helgene, med å ikke overspise. Hun anbefalte meg å ikke spise på 1-2 timer etter trening (for å øke fettforbrenningen)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finn på eget program. Mange tror de er unike, men sannheten er at sitter du ikke i rullestol eller lignende trenger du ikke noe spesielle hensyn. Trener man styrke tre dager i uka ville jeg ikke anbefalt noe annet enn fullkropp. Jeg ville anbefalt RYP da det er enkelt og greit, pluss det har egen app.

Kondis ville jeg kjør på egne dager, særskilt 4x4. Sone 1 og til nød 2 kan man ta etter styrke men jeg ser ikke gevinsten.

Kosthold ville jeg ha hatt en bedre proteinkilde i hvert måltid (les kjøtt/fisk). Personlig er ikke frokostblanding og brød noe jeg har med i en diett i det hele tatt. Pesto er kcal bombe. Gulrøtter har mye stivelse, men man trenger ikke være så hysterisk.

Antall måltid er personlig preferanse. Jeg liker få og ordentlige måltider som gir meg metthetsfølelse, og hopper over alt annet. Mye enklere å holde munnen igjen er det da og :blush:.

"Ingenting" øker fettforbrenningen så ikke tenk på det. Spis når du vil og når det passer med dagens måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...