Gå til innhold

Hjelp til å sette realistiske mål


Kolden

Anbefalte innlegg

Jeg er dame, 34 år, trent styrke med og uten PT i 1 år (nøyaktig 1 år, aldri trent styrke før) og jeg elsker det! Nå er det på tide å sette seg mål for 2013, og da har jeg lyst på noen innspill til mål som er ambisiøse men realistiske. Jeg vil bruke markløft, knebøy og benkpress som måløvelser. Nå er 'pers' i markløft 75kg, knebøy 65kg, benkpress 30kg, men hittil har jeg fokusert mer på å se bedre ut enn på å bli sterkere, mens fremover vil jeg jobbe for å bli sterk:-)

Jeg er 1,58 høy og veier ca 57 kg, og jeg kommer til å ta sikte på å trene 4-5 ganger i uka. Målene skal kunne oppnås innen juni 2013.

Takk på forhånd for alle gode tips og råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt forslag er å utarbeide delmål og så hovedmål :)

Kanskje første delmål kan være å øke til 80kg mark, 70kg bøy og 35kg benk. altså 5kg økning på alle øvelsene.

Ut ifra dette kan du si at på lengre sikt (et hovedmål) skal forsøke å øke totalen din her med totalt 20kg. Altså må du hente inn 5kg ekstra fordelt på 2 eller en øvelse ;)

Tallene er ikke nødvendigvis representative for deg, jeg tenker mer på opsettet og tanken rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...