Siv31 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Er fullstendig forvirra nå, håper noen kan kommentere/komme med litt veiledning - da hadde jeg blitt kjempeglad. Hadde jeg hatt penger ville jeg ansatt en PT/kostholdspers på flekken, men de pengene er ikke der akkurat nå. Utførte bodyscan på Elixia nylig, og viser seg at jeg er en vandrende fettklump. Trodde kanskje jeg skulle ligge rundt 30 tallet, men når utskritften viser at du nærmer seg 40 % kroppsfett, ja da er det på tide å stikke fingeren i jorda og ta grep. Jeg skal ned ca 1,5 kg, og forvandle 7 kg fett til 7 kg muskler i forhold til analysen. Kort om meg, jeg veier "bare" 60,5 kg, og er 166 cm høy. Er mao det du vil kalle ekkelt tynntjukk. Har samme kroppstype/fasong som Britney Spears, men mitt virkelig meg bør kanskje se mer ut som Linni Meister?! Aner virkelig ikke, vet bare jeg IKKE vil bygge muskler, men bli tont og STRAM, og at jeg svømmer i fett. Strammer jeg rompa i dag løfter den seg ca 5 cm.......... Jeg har trent jevnt 3/4 ganger i uka de siste årene og er alt for glad i søtt, så handler mye om kost ja. Jeg ser ganske muskuløs ut (selv om dette tydeligvis ikke er tilfellet) da jeg har ganske markerte muskler fra naturens side. Pleier løpe ca 2 x 1 mil på mølle, power 1 gang og noe annet jeg syntes er gøy. Er ganske sterk sammenliknet med den jevne jenta på treningsstudioet. Begynte denne uken med "styrkeprogram for nybegynnere" som er lagt opp her på bloggen, skal fullføre dette min. 2 ganger i uken (logger og greier tom). Videre fult fokus på kost kost og atter kost. Noen andre som vil komme med noen tips i fohold til fokus? Kan nevne at jeg har 2 småbarn, har sikkert utbytte av å legge meg tidligere/få mer søvn - og at de fleste rundt meg blir passe oppgitt når jeg går ned i vekt da de mener jeg er slank nok. Mao lite støtte/forståelse å få fra omgivelsene. De fleste jeg har nevnt scannen for stusser litt over tallene dog. Merker jeg ble litt umotivert da jeg bruker mye tid på trening allerede tross småbarn og går mye i hverdagen. At jeg fortsatt må avansere mye for å nærme meg en sunn fettprosen virker bare veldig slitsomt akkurat nå....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Ikke tenk altfor mye på inbody resultatet, men om du vil stramme opp kroppen har du ihvertfall gjort helt rett i å begynne med styrketrening og nybegynner programmet er en meget god start som vil deg et godt grunnlag for videre trening. Husk at om du bruker 3-4 timer på styrketrening i uken vil du gjerne få dette igjen ellers i hverdagen ved at du har mer energi og gjør andre ting mer effektivt. Har du ikke tid til å trene? - Fitnessbloggen Kosthold. Spis nok proteiner (2gr pr kg), spis fet fisk eller fiskeolje/tran, unngå sukker og gatekjøkkenmat og spis mer grønnsaker/frukt (om du ikke spiser nok allerede da), da er du allerede godt på vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ILU Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Men, hvorfor MÅ du ned i fettprosent? Er det ett ideal du prøver å passe inn i ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Melk Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Bodyscan kan du bare glemme hvertfall. Tar du den i morgen, kan det være den viser fettprosent på 30 plutselig. Hva speilet viser deg, er noe annet. Er du misfornøyd med kroppen din? Du vil ikke ha muskler, men du vil gjøre om 7kg fett til muskler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tlviken Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hei og velkommen skal du være! Godt at du er i gang allerede. Har jeg fortstått det rett ønsker du kun vektnedgang, men du sier samtidig at du kun vil ned 1,5 kg, og bytte ut resterende 7 kg fett med tilsvarende muskler. Det jeg virkelig ikke forstår er at du sier at du ikke vil bygge muskler? Ønsker du å trene styrke, men ikke bygge muskler...? Uansett, ta en rask gjennomgang av denna http://forum.fitnessbloggen.no/uploads/emoticons/default_smile.png' alt=':)'> Slik former du kroppen din - Fitnessbloggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siv31 Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Tusen takk for tilbakemeldinger. Betryggende å høre at man ikke skal stole blindt på testen. MÅ vel ingen verdens ting, men mener å ha lest/hørt at man skal bør ligge under 30 prosent om man skal ha en ok helse. Speilet viser vel en helt ok kropp, men rom for forbedring i form av kvitte meg med 3/4 kg fett. Jeg vil ikke ned kun 1,5 kg fett , lage 7 kg muskler osv, men analysen konkluderte med at disse tallene var det jeg skulle forholde meg til for å få den ideelle kroppen. Herlig å finne en side med masse ekspertise og gode råd, gir motivasjon, tror og håper jeg finner ut av hvor jeg vil : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siv31 Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Tusen takk for tilbakemeldinger. Betryggende å høre at man ikke skal stole blindt på testen. MÅ vel ingen verdens ting, men mener å ha lest/hørt at man skal bør ligge under 30 prosent om man skal ha en ok helse. Speilet viser vel en helt ok kropp, men rom for forbedring i form av kvitte meg med 3/4 kg fett. Jeg vil ikke ned kun 1,5 kg fett , lage 7 kg muskler osv, men analysen konkluderte med at disse tallene var det jeg skulle forholde meg til for å få den ideelle kroppen. Herlig å finne en side med masse ekspertise og gode råd, gir motivasjon, tror og håper jeg finner ut av hvor jeg vil : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.