Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann. Spiser PF, 179 cm høy, ca 75 kg.

Har etter en "bulk" aka "det var sommer, og det ble mye grillmat og det gode liv" gått opp ca 5 kg. Litt mer fett enn jeg egentlig vil ha. Se bilder loggen min.

Lurer derfor på om noen kan bidra med en realitetorientering, eller ytre sine meninger om kostholdet mitt nå, målet er å redusere fettprosent litt, uten at det går på bekostning av muskler.

Dette spise jeg i går og i dag:

Dag 1:

M1:omelett stekt i cocosa med skummet melk, med en tomat, og sukkerfri ketchup

M2: 300 g brokkolitopper og 150 g laks

Mellommåltider:

3x proteinshake med 50 g pulver i hver

300 g hodekål

1 liter skummet melk

Løp 8 km denne dagen.

Dag 2:

M1: 300 g M. Kesam Vanilje, 1 hardkokt egg,1 tomat

M2: 2 hardkokte egg, 100 g hodekål, proteinshake 50g pulver

Styrketrening

M3:250 g laks, 200 g brokkoli

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13476-b%C3%B8r-jeg-%C3%B8ke-inntak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1: 1620 kcal, 232 g protein, 41 g fett, 73 g karbohydrat

Dag 2: (Lagt til resten av dagens mat): 1520 kcal: 197 g protein, 56 g fett, 47g karbohydrat

Ok. For å svare på tittelspørsmålet ditt - Ja, jeg synes du bør øke inntaket ditt, selv om målet er å gå ned i vekt. Du spiser veldig lite for en mann på 75kg å vere, spesielt ettersom du løper 8km samme dag som du bare spiser 1600kcal. Don't overkill it. Spis litt mer, +/- 2000kcal, og gjerne enda litt til på treningsdager. Du vil gå saktere ned, men du vil også unngå å kjøre deg selv helt i grusen med elendig restitusjon og cravings 24/7.

Ok. For å svare på tittelspørsmålet ditt - Ja, jeg synes du bør øke inntaket ditt, selv om målet er å gå ned i vekt. Du spiser veldig lite for en mann på 75kg å vere, spesielt ettersom du løper 8km samme dag som du bare spiser 1600kcal. Don't overkill it. Spis litt mer, +/- 2000kcal, og gjerne enda litt til på treningsdager. Du vil gå saktere ned, men du vil også unngå å kjøre deg selv helt i grusen med elendig restitusjon og cravings 24/7.

OK, ser poenget ditt. Jeg er klar over at inntaket er lavt, men håpte at det gikk greit med så høyt proteininntak.

Jeg har en _veldig_ inaktiv hverdag. Det er 3 km sykkeltur til skolen, og så 3 km hjem, og evt trening som er all den aktiviteten jeg får i løpet av en dag. Bor midt i sentrum, og det gjør de fleste av mine medstudenter også, så alt er rett utenfor døra. Blir ikke 2000 kcal litt mye da?

Øk inntaket også heller kutte litt og litt. vet ikke hvor mye kardio du kjører , men som krabbeklo sier, ikke overkill it,tror det er mange som er altfor fokusert på kardiotreningen. Juster kalorier/inntak etter fremgang. Bruk fettklype som indikator på fremgangen. Spiser man riktig kan vekten stå helt i ro på vekt, mens fett% gå nedover.. noe som anntyder at du bygger muskler samt brenner fett. Konklusjon: styrketrening min. 3 ganger i uken, moderat kardio/intervaller i uka, få økt litt på matinntaket, juster etter fremgang og ønske.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...