Gå til innhold

Restituerer seint, lav energi, overbelastning

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om dette er rette forum, men, men...

Jeg har også slitt med småskader på grunn av overbelastninger. Noe som gir meg leia så det holder. Jeg er ingen tålmodig person.

Er det noen som har noen gode råd? Noen trøstens ord? Et eller annet....?

Fortsetter under...

Hør med noen av trenern der du trener.

Ellers vil du restituere raskere med tilstrekkelig mat og mye søvn.

Å megadose omega3 vil sikkert være fordelaktig og:)

Å gå fra normal traske rundt på gymmet og til full blown elite trening er oppskrift på enten skade eller motivasjonsdreper.

Man må jo som regel trene opp treningstoleransen og, så selv om resten av gymmet trener 6 ganger i uken fordi de har holdt på lenge bør ikke nødvendigvis du gjøre det.

Ta en uke nå med bare to treninger og øk matinntaket(bra karb og bra fett) og se om du får tilbake litt energi.

Merker du at du kommer deg litt så prøver du tre treninger i uka uka etter men hopp over løpinga i en av øktene(eller flere - disse kan du legge til igjen senere).

Når jeg nevnte trenerne der du trener tenkte jeg på å spørre de hva slags erfaringer de har når kroppen har de "symptonene" du mener du har. Erfaring fra sporten du driver med er gull og det er nok bedre å høre med kilden selv. Kanskje alle som driver med kickboksing er skakkjørte hver uke og det er normen.

Mat og søvn som nevnt over er definitivt viktig når du trener såpass hardt som du gjør. Jeg vil dòg anbefale deg å sette av en del tid til egenmassasje og tøying også. Vet ikke helt hvordan det er ift. kampsport men når jeg har vært støl i etterkant av harde styrkeøkter har det gjort underverker. Massasjerulle, lacrosseball, strikk, dynamiske øvelser o.l. hjelper veldig godt på ømme, såre og stive områder på kroppen :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...